Pregled bibliografske jedinice broj: 1246669
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece // UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH Tematski zbornik/Conference proceedings / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022. str. 323-334 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1246669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje
roditelja i djece
(INFLUENCERS AS EDUCATIONAL FACTORS – PARENTAL AND
CHILDREN'S OPINION)
Autori
Zloković, Jasminka ; Krmpotić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH Tematski zbornik/Conference proceedings
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022, 323-334
Skup
XIII. međunarodna naučno-stručna konferencija “Unapređenje kvalitete života djece i mladih”
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 24.06.2022. - 26.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
influenceri, odgoj, odnos roditelja i djece, osnaživanje roditeljskih kompetencija
(influencers, upbringing, parent-child relationship, strengthening parental competencies)
Sažetak
Društvene mreže kao snažan medij omogućavaju dvosmjernu komunikaciju ipojavu influencera sa značajnim utjecajem na druge ljude, posebice djecu i mlade u vrijeme njihovog intenzivnog razvoja. Influenceri svoje djelovanje ostvaruju konceptima parasocijalne povezanosti i identifikacije želja kao i influence marketingom. Medijske ličnosti danas preuzimaju jednu od socijalizacijskih uloga u odgoju te je iz tog razloga jedna od važnih uloga roditelja pomoći djeci u „odgoju za medije“ kako bi minimizirali manipulaciju djecom i njihovo uvođenje u neki iluzorni svijet koji im se prezentira kao „suvremena neminovnost“. Jedan od ciljeva istraživanja bio je problemu utjecaja influencera pristupiti s pedagoškog stajališta budući ovakav način ispitivanja na nacionalnom i širem planu izostaje. Putem posebno kreiranog anketnog upitnika ispitalo se mišljenje učenika 7. i 8. razreda (N = 51) osnovnih škola i njihovih roditelja (N = 26) o spoznajama influencerskog utjecaja i mogućih posljedica na djecu. Istraživanje je provedeno u 5 riječkih osnovnih škola. Rezultati pokazuju snažan influencerski utjecaj među učeničkom populacijom koji se ostvaruje kroz fenomene parasocijalne povezanosti, identifikacije želja i influence marketinga. Istovremeno roditelji pokazuju neinformiranost o problemu, nepoznavanje utjecaja influencera na djecu, dok neki ne uviđaju negativne utjecaje ili su prema problemu indiferentni. Istraživanje ukazuje na potrebu poticanja intenzivne komunikacije roditelja i djece o medijskom sadržaju i medijskim ličnostima kako bi se djecu osposobilo za kritički odnos prema njima. Istraživanje otvara i niz drugih istraživačkih pitanja na koje bi pedagogijska znanost trebala odgovoriti, a prvenstveno kreirati suvremene načine educiranja i osnaživanja roditeljskih odgojnih kompetencija posebice iz područja medijske pismenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Social networks as a powerful medium enable two-
way communication and the emergence of influencers
with a significant impact on other people,
specially children and young people during their
intensive development. Influencers realize
their work through the concepts of parasocial
connection and identification of desires as well
as influence through marketing. Today, media
personalities take on one of the socializing roles
in education, which is why one of the important
roles of parents is to help children in “media
education” to minimize manipulation of children
and their introduction into an illusory world
presented as “modern inevitability”. One of the
goals of the research was to approach the problem
of influencers' influence from a pedagogical
point of view, since this method of examination at
the national and wider level is absent. The
opinion of 7th and 8th grade primary school
students (N = 51) and their parents (N = 26) on
the knowledge of influencer influence and possible
consequences on children and youth was examined
through a specially created questionnaire. The
research was conducted in 5 primary schools
in Rijeka. The results show a strong influencer
influence among the student population that is
realized through the phenomena of parasocial
connection, identification of desires and
influence of marketing. At the same time, parents
show ignorance about the problem, ignorance of the
influence of influencers on children, while some
do not realize the negative effects or are
indifferent to the problem. The research points to
the need to encourage intensive communication
between parents and children about media
content and media personalities in order to train
children for a critical attitude towards them. The
research also opens up a number of other research
questions that pedagogical science should answer,
primarily creating modern ways of educating and
strengthening parental educational competencies,
as well as in the field of media literacy.
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Jasminka Zloković
(autor)