Pregled bibliografske jedinice broj: 1246635
Strani jezici u formalnom obrazovanju u Hrvatskoj
Strani jezici u formalnom obrazovanju u Hrvatskoj // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 51 (2022), 2; 283-309 doi:10.22210/strjez/51-2/6 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1246635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strani jezici u formalnom obrazovanju u Hrvatskoj
(Foreign languages in Croatian formal education)
Autori
Kapović, Marko
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 51
(2022), 2;
283-309
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Hrvatska, osnovne škole, strani jezici, srednje škole, visoko obrazovanje, zastupljenost
(Croatia, foreign languages, higher education, primary schools, representation, secondary schools)
Sažetak
U ovom radu donose se statistički podaci o učenju stranih jezika na svim razinama formalnog obrazovanja u Hrvatskoj. Sagledavaju se tendencije i trendovi koji se mogu primijetiti na različitim razinama obrazovanja u pogledu udjela pojedinih stranih jezika u našem obrazovnom sustavu te njihove geografske rasprostranjenosti. Najviše se pažnje posvećuje najzastupljenijim jezicima, premda se na visokoškolskoj razini uzimaju u obzir svi filološki studiji. Naši rezultati pokazuju da je, generalno gledano, engleski očekivano dominantan i stabilan na svim razinama obrazovanja te da je drugi najrasprostranjeniji jezik njemački, koji ipak pokazuje blagi pad u srednjoškolskom i visokoškolskom obrazovanju. Treći po zastupljenosti je talijanski koji pak u promatranom razdoblju pokazuje određenu tendenciju smanjenja broja polaznika na svim razinama obrazovanja, a četvrti francuski koji je također u padu u osnovnom i visokom obrazovanju. Španjolski, kao najrecentniji pridošlica u hrvatskom obrazovnom sustavu, pokazuje konstantan stabilan porast na svim razinama obrazovanja, što mu je dovoljno za titulu petog stranog jezika u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)