Pregled bibliografske jedinice broj: 1246576
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar_Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, 2022. str. 261-284
CROSBI ID: 1246576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko
učenje
(Teacher - creator of a stimulating environment for
collaborative learning)
Autori
Pejić Papak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Grad
Bjelovar_Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
261-284
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
okruženje za učenje, integrirano poučavanje, suradničko učenje, suradničke strategije, učitelj
(learning environment, integrated teaching, collaborative learning, collaborative strategies, teacher)
Sažetak
Poticajno osmišljeno okruženje za učenje jedan je od preduvjeta učinkovitog poučavanja i učenja usmjerenog na spoznavanje, istraživanje i cjeloviti razvoj učenika. Ono potiče pozitivne interakcije između učenika i predstavlja timski rad učitelja i učenika u oblikovanju sredine za učenje i integrirano poučavanje. Uloga učitelja je u usmjeravanju nastavnog procesa u kojemu učenici suradničkim učenjem kroz tematsko poučavanja, korelaciju, projektne aktivnosti stječu znanja, vještine, sposobnosti i mogućnosti korištenja istih u stvarnim životnim situacijama. Upravo je integrativno poučavanje usmjereno prema pozitivnoj međuovisnosti i postupnoj samoorganizaciji i odgovornosti učenika za proces učenja. Cilj istraživanja provedenog anketnim upitnikom među učiteljima razredne nastave (N=222) bio je ispitati primjenu suradničkog učenja u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi, kroz stavove učitelja o suradničkom učenju, učestalosti primjene suradničkih strategija rada kao i oblika integriranog poučavanja. Analizirana su mišljenja učitelja o ograničavajućim čimbenicima u primjeni suradničkih strategija kao i pridavanje značaja okruženju za učenje. Iz rezultata je vidljivo da su učitelji stava kako primjena suradničkih strategija utječe na pozitivne međuljudske odnose i pozitivno razredno ozračje te u nastavi primjenjuju različite suradničke strategije i najčešće korelaciju kao oblik integriranog poučavanja. Među ograničavajućim čimbenicima za provedbu suradničkog učenja ističu brojnost učenika u razrednom odjelu i nedostatno vrijeme za ostvarivanje aktivnosti. Pridaju značenje aktivnoj ulozi učenika u aktivnostima koje potiču dinamičnost nastavnog proces u stvaranju poticajnog suradničkog okruženja za učenje koje ima utjecaj na cjelokupan odgojno-obrazovni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija