Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246576

Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje


Pejić Papak, Petra
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar_Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, 2022. str. 261-284


CROSBI ID: 1246576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje
(Teacher - creator of a stimulating environment for collaborative learning)

Autori
Pejić Papak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet

Grad
Bjelovar_Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
261-284

ISBN
978-953-347-459-5

Ključne riječi
okruženje za učenje, integrirano poučavanje, suradničko učenje, suradničke strategije, učitelj
(learning environment, integrated teaching, collaborative learning, collaborative strategies, teacher)

Sažetak
Poticajno osmišljeno okruženje za učenje jedan je od preduvjeta učinkovitog poučavanja i učenja usmjerenog na spoznavanje, istraživanje i cjeloviti razvoj učenika. Ono potiče pozitivne interakcije između učenika i predstavlja timski rad učitelja i učenika u oblikovanju sredine za učenje i integrirano poučavanje. Uloga učitelja je u usmjeravanju nastavnog procesa u kojemu učenici suradničkim učenjem kroz tematsko poučavanja, korelaciju, projektne aktivnosti stječu znanja, vještine, sposobnosti i mogućnosti korištenja istih u stvarnim životnim situacijama. Upravo je integrativno poučavanje usmjereno prema pozitivnoj međuovisnosti i postupnoj samoorganizaciji i odgovornosti učenika za proces učenja. Cilj istraživanja provedenog anketnim upitnikom među učiteljima razredne nastave (N=222) bio je ispitati primjenu suradničkog učenja u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi, kroz stavove učitelja o suradničkom učenju, učestalosti primjene suradničkih strategija rada kao i oblika integriranog poučavanja. Analizirana su mišljenja učitelja o ograničavajućim čimbenicima u primjeni suradničkih strategija kao i pridavanje značaja okruženju za učenje. Iz rezultata je vidljivo da su učitelji stava kako primjena suradničkih strategija utječe na pozitivne međuljudske odnose i pozitivno razredno ozračje te u nastavi primjenjuju različite suradničke strategije i najčešće korelaciju kao oblik integriranog poučavanja. Među ograničavajućim čimbenicima za provedbu suradničkog učenja ističu brojnost učenika u razrednom odjelu i nedostatno vrijeme za ostvarivanje aktivnosti. Pridaju značenje aktivnoj ulozi učenika u aktivnostima koje potiču dinamičnost nastavnog proces u stvaranju poticajnog suradničkog okruženja za učenje koje ima utjecaj na cjelokupan odgojno-obrazovni proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Petra Pejić Papak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pejić Papak, Petra
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar_Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, 2022. str. 261-284
Pejić Papak, P. (2022) Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje. U: Strugar, V. & Rajić, V. (ur.) Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja. Bjelovar_Zagreb, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, str. 261-284.
@inbook{inbook, author = {Peji\'{c} Papak, Petra}, year = {2022}, pages = {261-284}, keywords = {okru\v{z}enje za u\v{c}enje, integrirano pou\v{c}avanje, suradni\v{c}ko u\v{c}enje, suradni\v{c}ke strategije, u\v{c}itelj}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {U\v{c}itelj-kreator poticajnog okru\v{z}enja za suradni\v{c}ko u\v{c}enje}, keyword = {okru\v{z}enje za u\v{c}enje, integrirano pou\v{c}avanje, suradni\v{c}ko u\v{c}enje, suradni\v{c}ke strategije, u\v{c}itelj}, publisher = {Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu, U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Bjelovar\_Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Peji\'{c} Papak, Petra}, year = {2022}, pages = {261-284}, keywords = {learning environment, integrated teaching, collaborative learning, collaborative strategies, teacher}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Teacher - creator of a stimulating environment for collaborative learning}, keyword = {learning environment, integrated teaching, collaborative learning, collaborative strategies, teacher}, publisher = {Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu, U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Bjelovar\_Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font