Pregled bibliografske jedinice broj: 1246478
Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala
Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala // 13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1246478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne
kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog
studija pomoću slikovnica kao autentičnih
kulturnih materijala
(Hidden meanings: Researching student-teachers'
intercultural competency using works of
multicultural children's literature as authentic
teaching materials)
Autori
Butković, Matea ; Vidović, Ester
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka
/ Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022, 17-18
ISBN
978-953-361-074-0
Skup
Riječki filološki dani 13.
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 10.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječja književnost ; interkulturalno obrazovanje ; interkulturalna kompetencija ; slikovnica ; studenti-budući učitelji
(children's literature ; intercultural education ; intercultural competence ; picturebook ; student-teachers)
Sažetak
U modernom društvu od izuzetne je važnosti da budući učitelji budu sposobni prepoznati potencijal koji nudi multikulturalna dječja književnost u promicanju interkulturalnih vrijednosti kod djece. Također je izuzetno važno da se osjećaju sigurnima u svoju sposobnost odabira autentičnih nastavnih materijala primjerenih učeničkoj dobi, kao i u sposobnost pristupa novim konceptima i idejama na primjeren način. Imajući u vidu rečeno, cilj ovog istraživanja bio je istražiti a) kompetenciju studenata da prepoznaju potencijalno proturječne teme (homoseksualnost, posvajanje od strane istospolnih partnera, rodne uloge i diskriminaciju), kao i inkluzivni potencijal četiriju odabranih slikovnica (Morris Micklewhite and the Tangerine Dress, And Tango Makes Three, The Story of Black Sambo, The Rabbits' Wedding) te b) njihove samoprocjenjene sposobnosti da se bave odabranim temama u njihovom budućem poučavanju. Uzorak ispitanika obuhvatilo je pedeset šest studenata četvrtte godine Učiteljskog studija (40 studenata sa Sveučilišta u Rijeci i 16 studenata sa Sveučilišta u Puli) tijekom dviju uzastopnih akademskih godina. Ispitanici su ispunjavali upitnik koji se sastojao iz dva dijela: jednog pitanja otvorenog tipa i pet pitanja na petostupnoj Likertovoj ljestvici (1 - uopće se ne slažem do 5 - potpuno se slažem). Dobiveni rezultati ukazuju da su studenti sposobni pronaći očite primjere doskriminacije i prepoznati neke proturječne teme (homoseksulanost, posvajanje od strane istospolnog para). Studenti su se osjećali kompetentnijima u bavljenju pitanjima kao što su rodna diskriminacija, usvajanje o strane istospolnog para te homoseksulanost, a u mnogo manjoj mjeri rasnim pitanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-human-19-9 - Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi (Verdonik, Maja) ( CroRIS)