Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246478

Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala


Butković, Matea; Vidović, Ester
Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala // 13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1246478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala
(Hidden meanings: Researching student-teachers' intercultural competency using works of multicultural children's literature as authentic teaching materials)

Autori
Butković, Matea ; Vidović, Ester

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022, 17-18

ISBN
978-953-361-074-0

Skup
Riječki filološki dani 13.

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 10.11.2022. - 12.11.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dječja književnost ; interkulturalno obrazovanje ; interkulturalna kompetencija ; slikovnica ; studenti-budući učitelji
(children's literature ; intercultural education ; intercultural competence ; picturebook ; student-teachers)

Sažetak
U modernom društvu od izuzetne je važnosti da budući učitelji budu sposobni prepoznati potencijal koji nudi multikulturalna dječja književnost u promicanju interkulturalnih vrijednosti kod djece. Također je izuzetno važno da se osjećaju sigurnima u svoju sposobnost odabira autentičnih nastavnih materijala primjerenih učeničkoj dobi, kao i u sposobnost pristupa novim konceptima i idejama na primjeren način. Imajući u vidu rečeno, cilj ovog istraživanja bio je istražiti a) kompetenciju studenata da prepoznaju potencijalno proturječne teme (homoseksualnost, posvajanje od strane istospolnih partnera, rodne uloge i diskriminaciju), kao i inkluzivni potencijal četiriju odabranih slikovnica (Morris Micklewhite and the Tangerine Dress, And Tango Makes Three, The Story of Black Sambo, The Rabbits' Wedding) te b) njihove samoprocjenjene sposobnosti da se bave odabranim temama u njihovom budućem poučavanju. Uzorak ispitanika obuhvatilo je pedeset šest studenata četvrtte godine Učiteljskog studija (40 studenata sa Sveučilišta u Rijeci i 16 studenata sa Sveučilišta u Puli) tijekom dviju uzastopnih akademskih godina. Ispitanici su ispunjavali upitnik koji se sastojao iz dva dijela: jednog pitanja otvorenog tipa i pet pitanja na petostupnoj Likertovoj ljestvici (1 - uopće se ne slažem do 5 - potpuno se slažem). Dobiveni rezultati ukazuju da su studenti sposobni pronaći očite primjere doskriminacije i prepoznati neke proturječne teme (homoseksulanost, posvajanje od strane istospolnog para). Studenti su se osjećali kompetentnijima u bavljenju pitanjima kao što su rodna diskriminacija, usvajanje o strane istospolnog para te homoseksulanost, a u mnogo manjoj mjeri rasnim pitanjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-pr-human-19-9 - Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi (Verdonik, Maja) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Ester Vidović (autor)

Avatar Url Matea Butković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Butković, Matea; Vidović, Ester
Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala // 13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Butković, M. & Vidović, E. (2022) Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala. U: Palašić, N. & Stanić, S. (ur.)13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Butkovi\'{c}, Matea and Vidovi\'{c}, Ester}, year = {2022}, pages = {17-18}, keywords = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, interkulturalno obrazovanje, interkulturalna kompetencija, slikovnica, studenti-budu\'{c}i u\v{c}itelji}, isbn = {978-953-361-074-0}, title = {Skrivena zna\v{c}enja: Istra\v{z}ivanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata U\v{c}iteljskog studija pomo\'{c}u slikovnica kao autenti\v{c}nih kulturnih materijala}, keyword = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, interkulturalno obrazovanje, interkulturalna kompetencija, slikovnica, studenti-budu\'{c}i u\v{c}itelji}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Butkovi\'{c}, Matea and Vidovi\'{c}, Ester}, year = {2022}, pages = {17-18}, keywords = {children's literature, intercultural education, intercultural competence, picturebook, student-teachers}, isbn = {978-953-361-074-0}, title = {Hidden meanings: Researching student-teachers' intercultural competency using works of multicultural children's literature as authentic teaching materials}, keyword = {children's literature, intercultural education, intercultural competence, picturebook, student-teachers}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font