Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246328

Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi


Mičić, Petra
Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar


CROSBI ID: 1246328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi
(The relationship between motor and cognitive development of early childhood and preschool children)

Autori
Mičić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

Mjesto
Zadar

Datum
23.05

Godina
2022

Stranica
47

Mentor
Slavica Šimić Šašić

Ključne riječi
razvoj mozga, motorički razvoj, gruba motorika, fina motorika, kognitivni razvoj, djeca
(: brain development, motor development, rough motor skills, fine motor skills, cognitive development, children)

Sažetak
Urođeni potencijal mozga i dječje rano iskustvo, u kombinaciji, utječu na razvoj svake pojedine vrste inteligencije na njenom osnovnom nivou. Kasniji razvoj ličnosti i nova iskustva doprinose daljnjem razvoju inteligencije, no u starijem su uzrastu šanse da dođe do radikalnih promjena znatno smanjene. Neuroni u početku nisu specijalizirani ni za jednu određenu funkciju. Stoga su prve godine života najvažnije za strukturiranje i organiziranje spojeva. Stvaranje veza unutar mozga nastaje stalnom interakcijom s okolinom ili iskustvima. Neuroni migriraju te tako postaju specijaliziraniji u svojoj funkciji. U prve tri godine života, mozak stvara dvostruko više sinapsi nego što će ih koristiti pa ojačaju samo one koje se stalno koriste te tako stvaraju i motoričke puteve za um. Nekorištene će zamijeniti druge ili će nestati. Istaknuta je važnost i neophodnost povećanja udjela neurofizioloških spoznaja u formalnoj edukaciji djece jer neiskorišteni potencijali ljudskog uma i snaga djetinjstva, ako su udruženi s posvećenim i educiranim roditeljima i odgojiteljima, otvaraju vrata bržem spoznavanju i lakšem razvijanju sposobnosti te kreativnijem učenju. Cilj rada je teorijski prikazati razvoj mozga, motoričkog i kognitivnog razvoja te empirijski utvrditi postoji li značajna povezanost između motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku 77 djece u dobi od 1 do 3 godine. Prikupljene su liste procjena s tvrdnjama o motoričkom i kognitivnom razvoju djece. Korelacijskom analizom utvrđena je značajna povezanost između pokreta kretanja i baratanja predmetima i visoka povezanost između pokreta baratanja predmetima i kognitivnog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Slavica Šimić Šašić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mičić, Petra
Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
Mičić, P. (2022) 'Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi', diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mi\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2022}, pages = {47}, keywords = {razvoj mozga, motori\v{c}ki razvoj, gruba motorika, fina motorika, kognitivni razvoj, djeca}, title = {Odnos motori\v{c}kog i kognitivnog razvoja djece rane i pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {razvoj mozga, motori\v{c}ki razvoj, gruba motorika, fina motorika, kognitivni razvoj, djeca}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mi\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2022}, pages = {47}, keywords = {: brain development, motor development, rough motor skills, fine motor skills, cognitive development, children}, title = {The relationship between motor and cognitive development of early childhood and preschool children}, keyword = {: brain development, motor development, rough motor skills, fine motor skills, cognitive development, children}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font