Pregled bibliografske jedinice broj: 1246328
Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi
Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1246328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane
i
predškolske dobi
(The relationship between motor and cognitive
development of early childhood
and preschool children)
Autori
Mičić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
23.05
Godina
2022
Stranica
47
Mentor
Slavica Šimić Šašić
Ključne riječi
razvoj mozga, motorički razvoj, gruba motorika, fina motorika, kognitivni razvoj, djeca
(: brain development, motor development, rough motor skills, fine motor skills, cognitive development, children)
Sažetak
Urođeni potencijal mozga i dječje rano iskustvo, u kombinaciji, utječu na razvoj svake pojedine vrste inteligencije na njenom osnovnom nivou. Kasniji razvoj ličnosti i nova iskustva doprinose daljnjem razvoju inteligencije, no u starijem su uzrastu šanse da dođe do radikalnih promjena znatno smanjene. Neuroni u početku nisu specijalizirani ni za jednu određenu funkciju. Stoga su prve godine života najvažnije za strukturiranje i organiziranje spojeva. Stvaranje veza unutar mozga nastaje stalnom interakcijom s okolinom ili iskustvima. Neuroni migriraju te tako postaju specijaliziraniji u svojoj funkciji. U prve tri godine života, mozak stvara dvostruko više sinapsi nego što će ih koristiti pa ojačaju samo one koje se stalno koriste te tako stvaraju i motoričke puteve za um. Nekorištene će zamijeniti druge ili će nestati. Istaknuta je važnost i neophodnost povećanja udjela neurofizioloških spoznaja u formalnoj edukaciji djece jer neiskorišteni potencijali ljudskog uma i snaga djetinjstva, ako su udruženi s posvećenim i educiranim roditeljima i odgojiteljima, otvaraju vrata bržem spoznavanju i lakšem razvijanju sposobnosti te kreativnijem učenju. Cilj rada je teorijski prikazati razvoj mozga, motoričkog i kognitivnog razvoja te empirijski utvrditi postoji li značajna povezanost između motoričkog i kognitivnog razvoja djece rane i predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku 77 djece u dobi od 1 do 3 godine. Prikupljene su liste procjena s tvrdnjama o motoričkom i kognitivnom razvoju djece. Korelacijskom analizom utvrđena je značajna povezanost između pokreta kretanja i baratanja predmetima i visoka povezanost između pokreta baratanja predmetima i kognitivnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)