Pregled bibliografske jedinice broj: 1246325
Socijalizacija djece predškolske dobi u vrijeme pandemije Covida-19
Socijalizacija djece predškolske dobi u vrijeme pandemije Covida-19, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1246325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacija djece predškolske dobi u vrijeme
pandemije Covida-19
(SOCIALIZATION OF PRESCHOOL CHILDREN DURING THE
COVID-19 PANDEMIC)
Autori
Stojanov, Marica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
11.07
Godina
2022
Stranica
47
Mentor
Slavica Šimić Šašić
Ključne riječi
socijalizacija, pandemija Covid-19, predškolska djeca, obitelj, odgojitelji
(socialization, Covid-19 pandemic, preschool children, family, preschool teacher)
Sažetak
Ovaj rad se bavi socijalizacijom, različitim aspektima te čimbenicima koji utječu na socijalizaciju, a naglasak je stavljen na okolinu. Djetetova primarna zajednica obitelj ima veliku ulogu za zdrav socio-emocionalni razvoj, a nakon nje utjecaj na djetetove kompetencije i razvoj ličnosti imaju vršnjaci, odgojitelji i ostali sudionici odgoja djece predškolske dobi. Upravo u predškolskoj dobi djetetova primarna aktivnost jest igra. Kroz igru djeca izražavaju svoj unutarnji svijet, te mu ona omogućuje zadovoljavanje potrebe za druženjem. U moderno vrijeme svjedoci smo velikog utjecaja različitih tehnologija i medija na našu djecu. Informacije su na dohvat ruke, no socijalni kontakt se smanjuje s većom konzumacijom tehnologije. Vrijeme pandemije donijelo je i neke promjene u radu predškolskih ustanova, a isto tako i socijalizaciji djece. Na koje sve probleme u socijalizaciji djece nailazimo i koliki je utjecaj na socijalne odnose, interakcije i društveni aspekt imala pandemija Covida-19 pitali smo odgojitelje, stručne suradnike i ravnatelje u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj. Ispitali smo učestalost određenih oblika ponašanja te utjecaj pandemije na verbalnu i neverbalnu komunikaciju među djecom, između odraslih sudionika predškolskih ustanova, a isto tako i interakciju djeteta s odraslima. Većina ispitanika slaže se da je pandemija utjecala na poneke aspekte socijalizacije djece, od igre djece do komunikacijskih vještina i razvoja općenito. Osim trenutnog stanja, ispitanici su upravo socijalni i društveni aspekt te razvoj komunikacije, naveli kao nešto što će biti potrebno u budućnosti sve više poticati. Iz svega toga proizlazi da je pandemija Covida-19 utjecala na socijalizaciju djece, no ne u prevelikoj mjeri, dok se više promijenio način rada u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)