Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246169

Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole


Krušić, Lucija
Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar


CROSBI ID: 1246169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole
(Teaching students with dyslexia and dysgraphia in lower grades of primary school)

Autori
Krušić, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

Mjesto
Zadar

Datum
27.09

Godina
2022

Stranica
60

Mentor
Slavica Šimić Šašić

Ključne riječi
poučavanje, disleksija, disgrafija
(teaching, dyslexia, dysgraphia)

Sažetak
Disleksija i disgrafija kao specifične teškoće učenja sveprisutnije su stoga je neophodna educiranost učitelja, prihvaćanje djetetove specifične teškoće, suradnja svih sudionika nastavnog procesa te poticanje i motiviranje učenika. Novija literatura ističe da učenike s disleksijom i disgrafijom ne bi smjeli gledati samo kao djecu s teškoćama već da njihovu različitost treba promatrati sa stajališta njihovih različitih vještina i sposobnosti pa tek onda specifičnih potreba. Koliko je poučavanje učenika sa specifičnim teškoćama učenja izazovno i složeno, pokazuju brojna istraživanja i različiti izvori. Ovo kvalitativno istraživanje pruža uvid u načine poučavanja koje ispitanici primjenjuju u radu s učenicima s disleksijom i disgrafijom, osjećaj kompetentnosti za poučavanje tih učenika te eventualne probleme i promjene potrebne u poučavanju. Dobiveni rezultati prikupljeni su kroz sedam individualnih intervjua u kojima su sudjelovale učiteljice razredne nastave. Individualizirani pristup, različite prilagodbe i pozitivna natjecateljska atmosfera u razredu doprinose uspješnom poučavanju te učenicima s teškoćama čitanja i pisanja olakšavaju usvajanje nastavnih sadržaja. Iako se učiteljice osjećaju samo djelomično kompetentnima, svoja znanja i vještine uglavnom stječu iskustvom te stručnim usavršavanjima i samostalnim učenjem. Kao potrebne promjene ističu se zapošljavanje više stručnih suradnika, posebice logopeda, te njihova bolja suradnja s učiteljima i roditeljima. Nekolicina učiteljica ipak smatra da promjene nisu potrebne jer učitelji imaju dovoljno slobode u radu da bi odlučili kako će poučavati učenike s disleksijom i disgrafijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Slavica Šimić Šašić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krušić, Lucija
Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
Krušić, L. (2022) 'Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kru\v{s}i\'{c}, Lucija}, year = {2022}, pages = {60}, keywords = {pou\v{c}avanje, disleksija, disgrafija}, title = {Pou\v{c}avanje u\v{c}enika s disleksijom i disgrafijom u ni\v{z}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {pou\v{c}avanje, disleksija, disgrafija}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kru\v{s}i\'{c}, Lucija}, year = {2022}, pages = {60}, keywords = {teaching, dyslexia, dysgraphia}, title = {Teaching students with dyslexia and dysgraphia in lower grades of primary school}, keyword = {teaching, dyslexia, dysgraphia}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font