Pregled bibliografske jedinice broj: 1246169
Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole
Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u nižim razredima osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1246169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje učenika s disleksijom i disgrafijom u
nižim razredima osnovne škole
(Teaching students with dyslexia and dysgraphia in
lower grades of primary school)
Autori
Krušić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2022
Stranica
60
Mentor
Slavica Šimić Šašić
Ključne riječi
poučavanje, disleksija, disgrafija
(teaching, dyslexia, dysgraphia)
Sažetak
Disleksija i disgrafija kao specifične teškoće učenja sveprisutnije su stoga je neophodna educiranost učitelja, prihvaćanje djetetove specifične teškoće, suradnja svih sudionika nastavnog procesa te poticanje i motiviranje učenika. Novija literatura ističe da učenike s disleksijom i disgrafijom ne bi smjeli gledati samo kao djecu s teškoćama već da njihovu različitost treba promatrati sa stajališta njihovih različitih vještina i sposobnosti pa tek onda specifičnih potreba. Koliko je poučavanje učenika sa specifičnim teškoćama učenja izazovno i složeno, pokazuju brojna istraživanja i različiti izvori. Ovo kvalitativno istraživanje pruža uvid u načine poučavanja koje ispitanici primjenjuju u radu s učenicima s disleksijom i disgrafijom, osjećaj kompetentnosti za poučavanje tih učenika te eventualne probleme i promjene potrebne u poučavanju. Dobiveni rezultati prikupljeni su kroz sedam individualnih intervjua u kojima su sudjelovale učiteljice razredne nastave. Individualizirani pristup, različite prilagodbe i pozitivna natjecateljska atmosfera u razredu doprinose uspješnom poučavanju te učenicima s teškoćama čitanja i pisanja olakšavaju usvajanje nastavnih sadržaja. Iako se učiteljice osjećaju samo djelomično kompetentnima, svoja znanja i vještine uglavnom stječu iskustvom te stručnim usavršavanjima i samostalnim učenjem. Kao potrebne promjene ističu se zapošljavanje više stručnih suradnika, posebice logopeda, te njihova bolja suradnja s učiteljima i roditeljima. Nekolicina učiteljica ipak smatra da promjene nisu potrebne jer učitelji imaju dovoljno slobode u radu da bi odlučili kako će poučavati učenike s disleksijom i disgrafijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)