Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246112

Uloga geografskog predtercijarnog obrazovanja u razvoju bioekonomije


Vuk, Ružica; Vranković, Biljana; Šiljković, Željka
Uloga geografskog predtercijarnog obrazovanja u razvoju bioekonomije // Geoadria, 27 (2022), 2; 119-146 doi:10.15291/geoadria (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1246112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga geografskog predtercijarnog obrazovanja u razvoju bioekonomije
(The role of pre-tertiary geography education in the development of bioeconomics)

Autori
Vuk, Ružica ; Vranković, Biljana ; Šiljković, Željka

Izvornik
Geoadria (1331-2294) 27 (2022), 2; 119-146

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
bioekonomija, Europska unija, kružno gospodarstvo, kurikulum, predtercijarno geografsko obrazovanje, Republika Hrvatska
(bioeconomy, European Union, circular economy, curriculum, pre-tertiary geography education, Republic of Croatia)

Sažetak
U radu se obrađuje inovativno gospodarstvo bioekonomija i uloga geografskog obrazovanja u njezinu razvoju. Svrha bioekonomije je razviti gospodarstva s „niskom razinom emisija u cilju razvoja primarnog sektora (poljoprivreda, ribarstvo, šumarstvo), sigurne i dostatne opskrbe hranom, potičući primjenu biomase u industriji, štiteći bioraznolikost i okoliš“ (Europska komisija, 2012.). Transformacija klasičnoga linearnog modela ekonomije u bioekonomiju zahvaća prijelaz s uporabe fosilnih izvora na bioobnovljive, kao i prijelaz s linearnog na kružno gospodarstvo. Ključnu ulogu za razvoj bioekonomije uz poduzetnike, vlast/politiku, znanstvene institucije, međunarodnu suradnju ima i formalno, neformalno i informalno obrazovanje svakog pojedinca involviranog u ovo područje gospodarstva. Primarni cilj ovoga rada je istaknuti ulogu geografskog obrazovanja u razvoju kružnoga gospodarstva (bioekonomije) kojemu teži Republika Hrvatska preko razvojnog smjera 3 „Zelena i digitalna tranzicija“ (Nacionalna razvojna strategija 2030, 2020.). Sekundarni ciljevi rada su analizirati osnovne teorijske značajke bioekonomije, strukturu zaposlenosti i strukturu ostvarenog prometa u sektorima bioekonomije u državama Europske unije s posebnim naglaskom na stanje u Republici Hrvatskoj. Rezultati rada pokazuju da je hrvatska bioekonomija tek u početnom ciklusu razvoja. U predmetnom kurikulumu Geografije za osnovne škole i gimnazije (2019.) značajan je broj odgojno- obrazovnih ishoda koji se odnose na izvore energije, klimu i klimatske promjene, ekosustave, bioraznolikost, razvoj pametnih gradova, a usvajanje tih ishoda pridonosi stjecanju kompetencija nužnih za razvoj novih pristupa inovativnijih gospodarstava. U radu su primijenjene kvantitativne i kvalitativne metode rada. Analiza sadržaja kurikuluma, posebice razrade ishoda koji su u funkciji daljnjeg razvoja bioekonomije, temelj je za oblikovanje tema stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika geografije kako bi inovativnije i učinkovitije vodili proces učenja i poučavanja tih sadržaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Geografija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Biljana Vranković (autor)

Avatar Url Željka Šiljković (autor)

Avatar Url Ružica Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vuk, Ružica; Vranković, Biljana; Šiljković, Željka
Uloga geografskog predtercijarnog obrazovanja u razvoju bioekonomije // Geoadria, 27 (2022), 2; 119-146 doi:10.15291/geoadria (recenziran, članak, znanstveni)
Vuk, R., Vranković, B. & Šiljković, Ž. (2022) Uloga geografskog predtercijarnog obrazovanja u razvoju bioekonomije. Geoadria, 27 (2), 119-146 doi:10.15291/geoadria.
@article{article, author = {Vuk, Ru\v{z}ica and Vrankovi\'{c}, Biljana and \v{S}iljkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2022}, pages = {119-146}, DOI = {10.15291/geoadria}, keywords = {bioekonomija, Europska unija, kru\v{z}no gospodarstvo, kurikulum, predtercijarno geografsko obrazovanje, Republika Hrvatska}, journal = {Geoadria}, doi = {10.15291/geoadria}, volume = {27}, number = {2}, issn = {1331-2294}, title = {Uloga geografskog predtercijarnog obrazovanja u razvoju bioekonomije}, keyword = {bioekonomija, Europska unija, kru\v{z}no gospodarstvo, kurikulum, predtercijarno geografsko obrazovanje, Republika Hrvatska} }
@article{article, author = {Vuk, Ru\v{z}ica and Vrankovi\'{c}, Biljana and \v{S}iljkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2022}, pages = {119-146}, DOI = {10.15291/geoadria}, keywords = {bioeconomy, European Union, circular economy, curriculum, pre-tertiary geography education, Republic of Croatia}, journal = {Geoadria}, doi = {10.15291/geoadria}, volume = {27}, number = {2}, issn = {1331-2294}, title = {The role of pre-tertiary geography education in the development of bioeconomics}, keyword = {bioeconomy, European Union, circular economy, curriculum, pre-tertiary geography education, Republic of Croatia} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Web of Science Core Collection – Emerging Source Citation Indeks (ESCI), Scopus, ERIH PLUS, GEOREF, Current Geographical Publications. Akademske baze i pretraživači: DOAJ, EBSCO (Academic Search Complete), Hrčak.


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font