Pregled bibliografske jedinice broj: 1246086
Liturgijski i duhovni glazbeni prilozi u novom kurikulumu Katoličkog vjeronauka i vjeronaučnim udžbenicima za osnovnu školu
Liturgijski i duhovni glazbeni prilozi u novom kurikulumu Katoličkog vjeronauka i vjeronaučnim udžbenicima za osnovnu školu // Canite et psallite : zbornik u čast prof. mr. art. Miroslava Martinjaka povodom 70. godine života / Koprek, Katarina (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilišta u Zagrebu : Kršćanska sadašnjost, 2021. str. 196-207
CROSBI ID: 1246086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Liturgijski i duhovni glazbeni prilozi u novom kurikulumu Katoličkog vjeronauka i vjeronaučnim udžbenicima za osnovnu školu
(Liturgical and spiritual music contributions in the new curriculum of Catholic religious education and religious education textbooks for elementary school)
Autori
Mandarić, Blaženka Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Canite et psallite : zbornik u čast prof. mr. art. Miroslava Martinjaka povodom 70. godine života
Urednik/ci
Koprek, Katarina
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilišta u Zagrebu : Kršćanska sadašnjost
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
196-207
ISBN
978-953-11-1595-7
Ključne riječi
glazba (glazbeni prilozi) ; novi kurikulum Katoličkog vjeronauka ; vjeronaučni udžbenici ; vjeronaučne radne bilježnice ; glazbena inteligencija
(music (musical accompaniments) ; new Catholic religious education curriculum ; religious education textbooks ; religious education workbooks ; musical intelligence)
Sažetak
U članku se tematizira odnos glazbe i vjeronaučne nastave. Polazi se od činjenice da je glazba životna pratiteljica djece i mladih. Zahvaljujući suvremenoj tehnologiji, osobito sredstvima komunikacije, glazba je neograničeno dostupna. Glazba je također učinkovito didaktičko sredstvo u prenošenju sadržaja. Iako su glazbene sposobnosti različite, psihologija govori o „glazbenoj inteligenciji“ o kojoj odgoj i obrazovanje mora voditi računa. Glazba je oduvijek pratila religiju i religijske obrede. Ima važnu zadaću u liturgiji, ali i u katehezi, pastoralu i vjeronauku. U članku se istražuje prisutnost glazbe (glazbenih priloga) u novom kurikulumu Katoličkog vjeronauka i vjeronaučnim udžbenicima za osnovnu školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)