Pregled bibliografske jedinice broj: 1246077
Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19
Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19 // Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova / Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu, 2022. str. 270-285
CROSBI ID: 1246077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19
(The contribution of religious education in confronting students with the COVID-19 virus)
Autori
Mandarić, Blaženka Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova
Urednik/ci
Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu
Grad
Split
Godina
2022
Raspon stranica
270-285
ISBN
978-953-8429-01-9
Ključne riječi
pandemija ; religijsko obrazovanje ; učenici ; katolički vjeronauk ; doprinos vjeronauka
(pandemic ; religious education in school ; students ; catholic religious education ; contribution of religious education)
Sažetak
U tijeku je druga školska godina čiju je dinamiku bitno odredila epidemiološka situacija, ovisno o pojedinoj zemlji. Pandemija je snažno obilježila ne samo organizacijsko-strukturalni vid nastave, nego je u nekom smislu nametnula pedagoško- didaktičko vrjednovanje i smisao škole. Mogli bismo reći da je pandemija, sa svim nepredvidivim izazovima koje je donijela određena „reakreditacija“ odgojno-obrazovnog sustava, a na osobit način kurikuluma religijskog obrazovanja. U ovom izlaganju želimo analizirati u kojoj mjeri je religijsko obrazovanje unutar odgojno-obrazovnog sustava pružilo potporu u sučeljavanju učenika s pitanjima i teškoćama koje je izazvala pandemija. Odgovorit ćemo na pitanje je li i kako je vjeronauk pomogao učenicima „metabolizirati“ nepredvidive i teške situacije koje je proizvela pandemija, preoblikujući ih u novo iskustvo utemeljeno na povjerenju i nadi. Naime, pandemija je intenzivirala temeljna egzistencijalna pitanja na koje je vjeronauk pozvan pružiti odgovore. U prvom dijelu predavanja definirat ćemo temeljne ciljeve religijskog obrazovanja te njegove doprinose u ostvarivanju temeljnih ciljeva škole. U drugom dijelu ćemo na temelju analize predmetnog kurikuluma Katoličkog vjeronauka izdvojiti teme koje su mogle pružiti značajan doprinos u sučeljavanju učenika s pandemijom. U trećem dijelu donijet ćemo rezultate istraživanja provedenog među vjeroučiteljima o tome kako su se osobno i zajedno s učenicima nosili s pitanjima, iskustvima i posljedicama pandemije. Na kraju ćemo odgovoriti na pitanje je li pandemija svojevrsna „reakreditacija“ opravdanosti vjeronauka u školi ili je ukazala na sadržajne aporije u vjeronaučnoj nastavi s kojima se valja suočiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)