Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246077

Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19


Mandarić, Blaženka Valentina
Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19 // Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova / Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu, 2022. str. 270-285


CROSBI ID: 1246077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19
(The contribution of religious education in confronting students with the COVID-19 virus)

Autori
Mandarić, Blaženka Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova

Urednik/ci
Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej

Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu

Grad
Split

Godina
2022

Raspon stranica
270-285

ISBN
978-953-8429-01-9

Ključne riječi
pandemija ; religijsko obrazovanje ; učenici ; katolički vjeronauk ; doprinos vjeronauka
(pandemic ; religious education in school ; students ; catholic religious education ; contribution of religious education)

Sažetak
U tijeku je druga školska godina čiju je dinamiku bitno odredila epidemiološka situacija, ovisno o pojedinoj zemlji. Pandemija je snažno obilježila ne samo organizacijsko-strukturalni vid nastave, nego je u nekom smislu nametnula pedagoško- didaktičko vrjednovanje i smisao škole. Mogli bismo reći da je pandemija, sa svim nepredvidivim izazovima koje je donijela određena „reakreditacija“ odgojno-obrazovnog sustava, a na osobit način kurikuluma religijskog obrazovanja. U ovom izlaganju želimo analizirati u kojoj mjeri je religijsko obrazovanje unutar odgojno-obrazovnog sustava pružilo potporu u sučeljavanju učenika s pitanjima i teškoćama koje je izazvala pandemija. Odgovorit ćemo na pitanje je li i kako je vjeronauk pomogao učenicima „metabolizirati“ nepredvidive i teške situacije koje je proizvela pandemija, preoblikujući ih u novo iskustvo utemeljeno na povjerenju i nadi. Naime, pandemija je intenzivirala temeljna egzistencijalna pitanja na koje je vjeronauk pozvan pružiti odgovore. U prvom dijelu predavanja definirat ćemo temeljne ciljeve religijskog obrazovanja te njegove doprinose u ostvarivanju temeljnih ciljeva škole. U drugom dijelu ćemo na temelju analize predmetnog kurikuluma Katoličkog vjeronauka izdvojiti teme koje su mogle pružiti značajan doprinos u sučeljavanju učenika s pandemijom. U trećem dijelu donijet ćemo rezultate istraživanja provedenog među vjeroučiteljima o tome kako su se osobno i zajedno s učenicima nosili s pitanjima, iskustvima i posljedicama pandemije. Na kraju ćemo odgovoriti na pitanje je li pandemija svojevrsna „reakreditacija“ opravdanosti vjeronauka u školi ili je ukazala na sadržajne aporije u vjeronaučnoj nastavi s kojima se valja suočiti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaženka Mandarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mandarić, Blaženka Valentina
Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19 // Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova / Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu, 2022. str. 270-285
Mandarić, B. (2022) Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19. U: Garmaz, J. & Šegula, A. (ur.) Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova. Split, Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu, str. 270-285.
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Bla\v{z}enka Valentina}, year = {2022}, pages = {270-285}, keywords = {pandemija, religijsko obrazovanje, u\v{c}enici, katoli\v{c}ki vjeronauk, doprinos vjeronauka}, isbn = {978-953-8429-01-9}, title = {Doprinos religijskog obrazovanja u su\v{c}eljavanju u\v{c}enika s virusom COVID-19}, keyword = {pandemija, religijsko obrazovanje, u\v{c}enici, katoli\v{c}ki vjeronauk, doprinos vjeronauka}, publisher = {Katoli\v{c}ki bogoslovni fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu : Katoli\v{c}ka izdava\v{c}ka ku\'{c}a i \v{c}asopis Crkva u svijetu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Bla\v{z}enka Valentina}, year = {2022}, pages = {270-285}, keywords = {pandemic, religious education in school, students, catholic religious education, contribution of religious education}, isbn = {978-953-8429-01-9}, title = {The contribution of religious education in confronting students with the COVID-19 virus}, keyword = {pandemic, religious education in school, students, catholic religious education, contribution of religious education}, publisher = {Katoli\v{c}ki bogoslovni fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu : Katoli\v{c}ka izdava\v{c}ka ku\'{c}a i \v{c}asopis Crkva u svijetu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font