Pregled bibliografske jedinice broj: 1245893
Nastava instrumenta u glazbenoj školi i digitalna revolucija - korištenje digitalnih pomagala u nastavi klavira
Nastava instrumenta u glazbenoj školi i digitalna revolucija - korištenje digitalnih pomagala u nastavi klavira // Zbornik sažetaka ACE 2022. / Book of abstracts ACE 2022
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 54-54 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1245893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava instrumenta u glazbenoj školi i digitalna revolucija - korištenje digitalnih pomagala u nastavi klavira
(Instrument teaching in music school and digital
revolution - the use of digital aids in piano teaching)
Autori
Brđanović, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka ACE 2022. / Book of abstracts ACE 2022
/ - , 2022, 54-54
Skup
3. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija na temu umjetnosti i kreativnosti u obrazovanju, Zagreb (Hrvatska), 1. - 2. rujna 2022.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.09.2022. - 02.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazba, glazbena pedagogija, pedagogija, sviranje glazbenih instrumenta
(music, music pedagogy, pedagogy, playing musical instruments)
Sažetak
Nastava u glazbenoj školi velikim se dijelom oslanja na višestoljetnu glazbeno-pedagošku tradiciju. Od 1709. i izuma klavira pa do danas poučavanje klavira - paralelno s njegovim tehničkim razvojem i rastom popularnosti tijekom 18. st. - dobiva svoje mjesto kako u privatnoj poduci imućnijih tako, postepeno, i u široj poduci u glazbenim školama. Najranija klavirska pedagogija temelji se na iskustvu poučavanja orgulja, klavikorda i čembala modernizirajući se konstantno - u skladu s vremenom, mogućnostima instrumenta i standardima njegove upotrebe. Od pianole, mehaničkog klavira koji je svirao „sam“, preko električnog, elektroničkog do današnjeg digitalnog klavira, sintesajzera te računalnih programa i online platformi koje putem računala i mobitela nude mnoge mogućnosti povezane sa sviranjem i učenjem klavira - klavirska je pedagogija prošla dugi razvojni put. Premda moderna nastava klavira na raspolaganju ima brojne mogućnosti i pristupe, praksa pokazuje kako je tradicionalni pristup učenju u obliku neposrednog kontakta nastavnika (kao majstora) i učenika (kao šegrta) neophodan za postizanje vrhunskih sviračkih rezultata. Učinci koji su temeljni za kasniji cjeloviti kognitivno-motorički, tehničko-svirački i umjetničko-estetski glazbeni razvoj najoptimalnije se postižu organiziranim ranim učenjem i provjerenim metodičkim postupcima na klasičnom mehaničkom instrumentu. U kasnijoj fazi učenja pluralizam tradicionalnih i suvremenih nastavnih metoda i sadržaja otvara prostor za osmišljeno korištenje digitalnih sadržaja i pomagala poput Youtube-a, IMSLP-a i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)