Pregled bibliografske jedinice broj: 1245847
Kvaliteta visokoškolske nastave za studente s invaliditetom u okolnostima COVID-19 pandemije
Kvaliteta visokoškolske nastave za studente s invaliditetom u okolnostima COVID-19 pandemije // Kako poticati dobrobit u odgojno- obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? = How to foster well-being in educational settings during challenging times?
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 93-93 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1245847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta visokoškolske nastave za studente s invaliditetom u okolnostima COVID-19 pandemije
(Quality of high school teaching for students with disabilities during the COVID-19 pandemic)
Autori
Novak Žižić, Valentina ; Petak, Ana ; Kiš-Glavaš, Leila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kako poticati dobrobit u odgojno- obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? = How to foster well-being in educational settings during challenging times?
/ - , 2022, 93-93
Skup
5. Dani obrazovnih znanosti : Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? : How to foster well-being in educational settings during challenging times?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pandemija COVID-19 ; studenti s invaliditetom ; kvaliteta visokog obrazovanja
(the COVID-19 pandemic ; students with disabilities ; the quality of higher education)
Sažetak
Promjene koje je donijela pandemija COVID-19, a koje se prvenstveno odnose na prelazak s kontaktne na online nastavu, pogodile su sve razine obrazovanja uključujući i visoko obrazovanje. U Hrvatskoj su provedena brojna istraživanja o učincima pandemije na iskustvo studiranja. Iako se pokazalo da online nastava pozitivno utječe na određene segmente studentskog života, većina studenata smatra da se pandemija negativno odrazila na njihovo mentalno zdravlje i kvalitetu obrazovanja. Ograničene mogućnosti sudjelovanja u nastavnom procesu posebno su pogodile studente s invaliditetom, koji su u istraživanjima ostali prilično zanemareni. Studenti s invaliditetom su i prije pandemije izražavali nezadovoljstvo kvalitetom obrazovanja ukazujući na brojne prepreke u ostvarenju prava na jednak pristup obrazovanju. Iako je populacija studenata s invaliditetom izrazito heterogena, neki problemi i prepreke su im ipak zajednički. Inozemna istraživanja pokazuju kako su se studenti s invaliditetom u online nastavi susretali s brojnim dodatnim poteškoćama, poput nedostatka potrebne opreme, nepristupačnih materijala, ograničene mogućnosti individualne podrške za lakše praćenje nastave i izvršavanje obaveza i sl. S druge strane, dio studenata s invaliditetom smatra da online nastava nudi brojne mogućnosti i prednosti. Primarni cilj ovog istraživanja je opisati obrazovna iskustva studenata s invaliditetom sa Sveučilišta u Zagrebu tijekom pandemije COVID-19, opisati izazove s kojima su se studenti s invaliditetom susretali u akademskom kontekstu tijekom pandemije te opisati učinke pandemije na njihov život. Istraživanje donosi i prikaz razlika u izazovima s kojima su se studenti s invaliditetom susretali tijekom pandemije s obzirom na njihova sociodemografska obilježja i vrstu oštećenja. Vrijeme provedbe istraživanja je lipanj 2022. godine, a uzorak su studenti s invaliditetom koji pohađaju studijske programe Sveučilišta u Zagrebu te imaju različite vrste oštećenja. Istraživački instrument je online anketni upitnik od 20 čestica, sastavljen po uzoru na anketu iz projekta Humboldt Universitat zu Berlin („Barrier-free Studying“) uz dozvolu autora. Svrha istraživanja je kreiranje novih znanstvenih spoznaja o obrazovanju studenata s invaliditetom tijekom pandemije COVID-19 uz praktičan doprinos postavljanja temelja za planiranje kvalitetnog obrazovnog procesa za studente s invaliditetom, odnosno razvoja adekvatnih i pravovremenih modela i rješenja u svim budućim i sličnim kriznim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Ana Petak
(autor)