Pregled bibliografske jedinice broj: 1245836
Intertekstualnost i intermedijalnost u književnim i vizualnim tekstovima Daše Drndić, Danila Kiša i Anselma Kiefera
Intertekstualnost i intermedijalnost u književnim i vizualnim tekstovima Daše Drndić, Danila Kiša i Anselma Kiefera, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
CROSBI ID: 1245836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intertekstualnost i intermedijalnost u književnim i vizualnim tekstovima Daše Drndić, Danila Kiša i Anselma Kiefera
(Intertextuality and intermediality in literary and visual texts of Daša Drndić, Danilo Kiš and Anselm Kiefer)
Autori
Glavinić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za kroatistiku
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2019
Stranica
33
Mentor
Levanat-Peričić, Miranda
Ključne riječi
postmodernizam, intertekstualnost, intermedijalnost, fiktofaktalnost, reprezentacija povijesti, Drndić, Kiš, Kiefer
(postmodernism, intertextuality, intermediality, fictofaction, history, Drndić, Kiš, Kiefer)
Sažetak
U središnjem dijelu ovog završnog rada interpretirani su tekstovi troje umjetnika – književnika Danila Kiša i Daše Drndić te slikara i kipara Anselma Kiefera. Tekstovi koji pripadaju različitim umjetnostima postavljeni su u suodnos kao predmet poredbene analize prvenstveno zbog tematike Drugog svjetskog rata koju u svojim djelima obrađuju, a zatim i zbog podudarnosti koje svojim djelima ostvaruju na semantičkom, tj. idejnom planu, koristeći pritom iste postupke u različitim umjetnostima. U skladu s postmodernističkim tendencijama zastupljenima u njihovu stvaralaštvu, u fokusu analize postupci su intertekstualnosti i intermedijalnosti, a posebna se pozornost posvećuje i analizi postupaka kojima se dokumentarizam, (auto)citatnost i fiktofaktalnost ostvaruje u književnosti, odnosno u likovnoj umjetnosti, te analizi podudarnosti u obradi pojedinih lajtmotiva. Iako različitim medijima, troje je autora izborom specifičnih motiva i korištenjem sličnih postupaka, prenijelo istu ideju o cikličnosti povijesti, koncentrirajući se prvenstveno na (ne)mogućnosti reprezentacije užasa Holokausta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost