Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1245802

Odnos fikcije i fakcije u dokumentarnim romanima Daše Drndić


Begić, Ana
Odnos fikcije i fakcije u dokumentarnim romanima Daše Drndić, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar


CROSBI ID: 1245802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos fikcije i fakcije u dokumentarnim romanima Daše Drndić
(The role of fiction and faction in documentary novels by Daša Drndić)

Autori
Begić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za kroatistiku

Mjesto
Zadar

Datum
25.10

Godina
2018

Stranica
47

Mentor
Levanat-Peričić, Miranda

Ključne riječi
Daša Drndić, dokumentarna književnost, dokumentarni roman, fikcija i fakcija, Holokaust, Drugi svjetski rat
(Daša Drndić, documentary literature, documentary novel, fiction and faction, Holocaust, World War II)

Sažetak
Nakon određivanja obilježja dokumentarne književnosti, rad se fokusira na propitivanje granice izmaštanog (fikcije) i činjeničnog (fakcije) u dokumentarnim romanima autorice Daše Drndić. Pripovjedna građa koja se u njezinim romanima odnosi na zbilju i povijest vezana je uz tematiku Holokausta, stradanja židovskog naroda u Drugom svjetskom ratu i stalnog ponavljanja traume sjećanja. Tako dokumentarni romani Daše Drndić osim teoretskih pitanja odnosa fikcije i fakcije postavljaju i etička pitanja odnosa kulturnog pamćenja i zaborava. Ta tematika povezuje pet izdvojenih romana – Canzone di guerra (1998.), Totenwande (2000.), Leica format (2003.), Sonnenschein (2007.) i April u Berlinu (2009.) – koji se interpretiraju u središnjem dijelu rada. Faktivni elementi u tekstovima Daše Drndić odnose se i na autobiografske motive vezane uz njezin život u egzilu. Iskustvo egzila posebno je obilježilo roman Canzone di guerra, no autobiografski diskursi javljaju se i u romanima Leica format i u Aprilu u Berlinu. Svaki od obrađenih romana predstavlja ujedno i reprezentativni primjerak angažiranog dokumentarnog romana, koji stradanja vezana uz određeno povijesno razdoblje, precizno potkrepljuje izvorima, spisima i arhivima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Miranda Levanat-Peričić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Begić, Ana
Odnos fikcije i fakcije u dokumentarnim romanima Daše Drndić, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
Begić, A. (2018) 'Odnos fikcije i fakcije u dokumentarnim romanima Daše Drndić', diplomski rad, diplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Begi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {47}, keywords = {Da\v{s}a Drndi\'{c}, dokumentarna knji\v{z}evnost, dokumentarni roman, fikcija i fakcija, Holokaust, Drugi svjetski rat}, title = {Odnos fikcije i fakcije u dokumentarnim romanima Da\v{s}e Drndi\'{c}}, keyword = {Da\v{s}a Drndi\'{c}, dokumentarna knji\v{z}evnost, dokumentarni roman, fikcija i fakcija, Holokaust, Drugi svjetski rat}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Begi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {47}, keywords = {Da\v{s}a Drndi\'{c}, documentary literature, documentary novel, fiction and faction, Holocaust, World War II}, title = {The role of fiction and faction in documentary novels by Da\v{s}a Drndi\'{c}}, keyword = {Da\v{s}a Drndi\'{c}, documentary literature, documentary novel, fiction and faction, Holocaust, World War II}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font