Pregled bibliografske jedinice broj: 1245559
Dvojstvo stilskog izraza visokobaroknih arhitekata Berninija i Borrominija – primjer crkvi na Quirinalu
Dvojstvo stilskog izraza visokobaroknih arhitekata Berninija i Borrominija – primjer crkvi na Quirinalu, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za povijest umjetnosti, Zadar
CROSBI ID: 1245559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvojstvo stilskog izraza visokobaroknih arhitekata
Berninija i Borrominija – primjer crkvi na
Quirinalu
(The duality of stylistic expression of architects
Bernini and Borromini during High Baroque – an
example of the churches on a Quirinale hill)
Autori
Lelas, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za povijest umjetnosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
22
Mentor
Šitina, Ana
Ključne riječi
Barok, Quirinal, Francesco Borromini, Gian Lorenzo Bernini
(Baroque, Quirinal, Francesco Borromini, Gian Lorenzo Bernini)
Sažetak
Još od antike, Quirinal je elitno, bogato područje, smješteno na najvišem rimskom vrhu. Ondje se nalazi Quirinalska palača, također izgrađena u baroknom stilu, koja uokviruje glavni trg. Brežuljak Quirinal, jedan od sedam rimskih brežuljaka, mjesto je predstavljanja papinske moći, a u sedamnaestom stoljeću ondje su stvarali arhitekti koji su djelovali na vrhuncu barokne umjetnosti: Francesco Borromini i Gian Lorenzo Bernini. Ta su dva arhitekta različitim umjetničkim jezikom, ali sa svojstvenim baroknim elementima, ovalnim tlocrtom, stvorili dva velebna djela sakralne arhitekture, a to su crkve San Carlo alle Quattro Fontane i Sant'Andrea al Qurinale. Osebujni arhitekti različitih karaktera u visokobaroknom stilu utjecali su na stvaranje nove slike prepoznatljivog brežuljka i Vječnog grada općenito. Ključnu razliku u njihovom stilskom izričaju čine Borrominijeva sklonost eksperimentiranju oblicima s primjesom srednjovjekovnog lombardijskog graditeljstva i Berninijeva reduciranost na elemente klasične arhitekture. Sličnosti su vidljive u odabiru ovalnog tlocrta, a oba su arhitekta djelovala po narudžbi crkvenih redova. Stvarajući u posttridentskom periodu, oba su arhitekta različito pristupala oblikovanju prostora što je rezultiralo dvjema inovativnim crkvama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti