Pregled bibliografske jedinice broj: 1245505
Kritika impresionizma
Kritika impresionizma, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za povijest umjetnosti, Zadar
CROSBI ID: 1245505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritika impresionizma
(Criticism of Impressionism)
Autori
Kolak, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za povijest umjetnosti
Mjesto
Zadar
Datum
09.10
Godina
2020
Stranica
23
Mentor
Sorić, Sofija
Ključne riječi
Impresionizam, likovna kritika, postimpresionizam, feministička kritika, moderna umjetnost
(impressionism, art criticism, postimpressionism, feminist critique, modern art)
Sažetak
U radu se obrađuje kritički osvrt na impresionizam. Uvodni dio razrađuje povijesni kontekst kojim se dobiva uvid u političke i društvene okolnosti u vrijeme formiranja impresionista. Zatim se pojašnjava tehnički aspekt impresionističke estetike. Predstavljaju se istaknuti kritičari te se razrađuju njihovi osvrti. Tekst je podijeljen kronološki, započevši od prve izložbe impresionista. Predstavljanjem prvih reakcija kritičara daje se uvid u duboke razlike nove estetike s akademskim stilom. Nakon predstavljanja prvih reakcija, citirani su podupiratelji impresionista koji su priželjkivali nova strujanja u umjetnosti. Zatim se izlažu kritički osvrti na Pissarrove krajolike i kroz njih invencije impresionističkog stila. Tekst se nastavlja razradom mogućih uzora i inspiracija te se tu prepoznaje originalnost i individualizam impresionista. Moderno doba se navodi kao važan aspekt koji je stvorio potrebu da se producira umjetnost koja korespondira sa sadašnjicom. Zatim se obrađuje impresionistička figura i način na koji su je kritičari doživjeli, tu se ističu Degas i Renoir. Za kraj poglavlja se navodi razlog zasićenja impresionizmom i najavljuje se nova tema razrade – postimpresionistička kritika impresionizma. Razrađuje se posljednja faza impresionizma i način na koji se postimpresionisti nadovezuju na tu estetiku. S obzirom na to da impresionizam tvori ranu i kratku fazu u opusima postimpresionista, koncizno se izlažu njihovi komentari i razlozi za pronalaženje nove estetike. Posljednje poglavlje sadrži feministički osvrt na impresionizam. Sastoji se od povijesnog konteksta u kojem se izlaže kompleksan odnos muškaraca i žena u devetnaestom stoljeću. Nadalje se spominju mogućnosti za integraciju na umjetničku scenu te preferirane teme za žene. Poglavlje završava razradom teze da je impresionizam ženska umjetnost. Cilj je rada dobiti uvid u „kulturološku klimu“ u kojoj su se impresionisti počeli formirati, recepcija njihovog djela kod kritičara i publike te doprinos modernoj umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti