Pregled bibliografske jedinice broj: 1245493
Postimpresionizam
Postimpresionizam, 2020., diplomski rad, diplomski, Povijest umjetnosti, Zadar
CROSBI ID: 1245493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postimpresionizam
(Post-Impressionism)
Autori
Grgić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Povijest umjetnosti
Mjesto
Zadar
Datum
07.10
Godina
2020
Stranica
49
Mentor
Sorić, Sofija
Ključne riječi
Postimpresionizam, Paul Cézanne, Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec
(Post-Impressionism, Paul Cézanne, Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec)
Sažetak
Doba velikih promjena koje su mnogostruko utjecale na život u Europi 19. stoljeća, dalo je vjetar u leđa mnogim umjetnicima koji su bili u potrazi za nečim drugačijim ; u novom društvu proizašlom usred industrijske revolucije rađa se i nova umjetnost. Umjetnici se sve više odbijaju povući u mitološki svijet antike, pa tako u svakodnevnom životu pronalaze protagoniste za svoje slikarske kompozicije. Ovakva svijest o stvarnosti postala je osnovna nit vodilja moderne umjetnosti, što je na kraju imalo velikog utjecaja na stil. Pravac koji dolazi nakon impresionizma, postimpresionizam nastavlja koristiti impresionističke inovacije, ali na svoj vlastiti način. U fokusu su sada proračunate jukstapozicije te simbolikakao sredstvakojima prenose značenja u svome radu.Umjetnost postimpresionizma je ekspresivna, te nastoji pobuditi emociju u promatraču, dok u isto vrijeme eksperimentira s bojom, oblicima i perspektivom. Postimpresionisti su u potrazi za drugačijim oblicima i načinima prikazivanja svojih tema, tj. oni kroz svoje slikarstvo nastoje dati subjektivnu percepciju svijeta oko sebe. Iako su dio istog umjetničkog pravca, njihovo se slikarstvo bitno razlikuje, jer sva četvorica genija su imala drugačiju ideju o tome što bi umjetnost trebala biti i gdje bi ona trebala voditi: Cézanne se koncentrirao na analiziranje volumena predmeta koje je slikao ; van Gogh je nastojao prenijeti na svoja platna svu silu emocija koje su ga obuzimale ; Gauguin je fasciniran jednostavnošću i bogatstvom boja u primitivnom svijetu, koji civilizacija još nije uništila ; a Lautrec se predao boemskom načinu života na kraju stoljeća, te strasno bilježio pariški noćni život, dočaravajućisvo šarenilo boja i osjećaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti