Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1245475

Prikazi, cenzura i recepcija ženskog akta u francuskom slikarstvu sredine devetnaestog stoljeća


Šalinović, Ana
Prikazi, cenzura i recepcija ženskog akta u francuskom slikarstvu sredine devetnaestog stoljeća, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za povijest umjetnosti, Zadar


CROSBI ID: 1245475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikazi, cenzura i recepcija ženskog akta u francuskom slikarstvu sredine devetnaestog stoljeća
(Representation, censorship and reception of the female nude in the mid-nineteenth century French painting)

Autori
Šalinović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za povijest umjetnosti

Mjesto
Zadar

Datum
17.12

Godina
2020

Stranica
38

Mentor
Sofija Sorić

Ključne riječi
Ženski akt, kritika, francusko slikarstvo, Gustave Courbet, Édouard Manet, Jean-Auguste-Dominique Ingres
(Nude, critique, French painting, Gustave Courbet, Édouard Manet, Jean-Auguste- Dominique Ingres)

Sažetak
Devetnaesto stoljeće, a posebice njegova sredina, predstavlja jedno od najburnijih razdoblja u francuskom društvenom i političkom životu. Posljedično, to je bio slučaj i na umjetničkom planu. Nekolicina umjetnika koji su djelovali u ovom razdoblju, a koji se nisu htjeli posvetiti konvencionalnim i akademskim slikarskim normama, tražili su nove načine izražavanja. Njihova djela težila su za intimnijim, realističnijim i momentalnim prikazima kakvi su bili nezamislivi na akademskim platnima izlaganima na godišnjem Salonu. Slikari su se konačno oslobodili okova mitoloških, biblijskih i alegorijskih prikaza te su počeli uvoditi stvarne, svakodnevne likove u svoja djela. Novi načini prikazivanja nisu zaobišli ženski akt koji je predstavljao jedan od temeljnih motiva slikarstva još od doba renesanse. Do sredine devetnaestog stoljeća nago žensko tijelo na platnu pripadalo je isključivo božicama, nimfama i drugim imaginarnim likovima. Sukladno tome, ono je uvijek bilo prikazano na toliko idealiziran način, da niti u jednom momentu ne bi šokiralo prosječnog promatrača bez obzira na prevladavajući stav o ženama i ženskom tijelu u tadašnjem društvu. Generacija slikara koja je djelovala sredinom i od sredine devetnaestog stoljeća donijela je novo poimanje o nagom ženskom tijelu na platnu. Ono je sad po prvi puta u povijesti slikarstva pripadalo stvarnoj ženi i bilo je savršeno u svojoj nesavršenosti. Ipak, ne i u očima tadašnje publike. Recepcija modernog akta od strane kako šire publike tako likovne kritike, bila je odviše negativna ; Manetova Olimpija kao pripadnica marginaliziranog sloja društva i prostitutka nije imala što raditi na platnu ; Courbetova Kupačica toliko je voluminozna i realistična da je stvarala osjećaj nelagode ; Ingres je sa svojom Turskom kupelji otvorio prozor u „egzotični“ svijet Orijenta i donio prizor toliko intiman da je princeza Clotilde slikaru vratila ovo djelo smatrajući ga neprimjerenim.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Sofija Sorić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šalinović, Ana
Prikazi, cenzura i recepcija ženskog akta u francuskom slikarstvu sredine devetnaestog stoljeća, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za povijest umjetnosti, Zadar
Šalinović, A. (2020) 'Prikazi, cenzura i recepcija ženskog akta u francuskom slikarstvu sredine devetnaestog stoljeća', diplomski rad, diplomski, Odjel za povijest umjetnosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}alinovi\'{c}, Ana}, year = {2020}, pages = {38}, keywords = {\v{Z}enski akt, kritika, francusko slikarstvo, Gustave Courbet, \'{E}douard Manet, Jean-Auguste-Dominique Ingres}, title = {Prikazi, cenzura i recepcija \v{z}enskog akta u francuskom slikarstvu sredine devetnaestog stolje\'{c}a}, keyword = {\v{Z}enski akt, kritika, francusko slikarstvo, Gustave Courbet, \'{E}douard Manet, Jean-Auguste-Dominique Ingres}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}alinovi\'{c}, Ana}, year = {2020}, pages = {38}, keywords = {Nude, critique, French painting, Gustave Courbet, \'{E}douard Manet, Jean-Auguste- Dominique Ingres}, title = {Representation, censorship and reception of the female nude in the mid-nineteenth century French painting}, keyword = {Nude, critique, French painting, Gustave Courbet, \'{E}douard Manet, Jean-Auguste- Dominique Ingres}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font