Pregled bibliografske jedinice broj: 124538
Konceptualizacija i jedan primjer mjerenja organizacijske klime
Konceptualizacija i jedan primjer mjerenja organizacijske klime // Obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje / Klapan, Anita ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2002. str. 121-132 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 124538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualizacija i jedan primjer mjerenja organizacijske klime
(Conceptualization and an example of measuring organizational climate)
Autori
Domović, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje
/ Klapan, Anita ; Matijević, Milan - Zagreb : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2002, 121-132
Skup
Obrazovanje odraslih u Republici Hrvatskoj u kontekstu cjeloživotnog učenja
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 14.02.2002. - 16.02.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
organizacijska klima; školska klima; radna klima nastavnika
(organizational climate; school climate; teachers` work climate)
Sažetak
Istraživanja organizacijske klime imaju korjene u socijalnoj i industrijskoj psihologiji, a oslanjaju se na interakcionistički model odnosa čovjeka i okoline. Zajednička svojstva različitih definicija organizacijske klime su da ona karakterizira osobine cijele organizacije ili njenih glavnih dijelova, da nastaje na osnovi rutinskog djelovanja organizacije, te da utječe na ponašanje i stavove članova organizacije. Najčešće korišteni obrazac pri procjeni organizacijske klime je upotreba perceptivnih mjera klime, odnosno multidimenzionalnih skala koje opisuju različite aspekte klime u organizaciji. Ovaj pristup korišten je i u istraživanju razlika među osnovnim školama s obzirom na percepciju radne klime nastavnika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 71 osnovne škole u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Za procjenu klime u školama korištena je, prevedena i neznatno za upotrebu u školama adaptirana, Moos &#8211 ; ; ; Inselova Skala radne okoline, koja mjeri različite aspekte radnog (školskog) ozračja. Podaci pokazuju da se škole razlikuju po svim promatranim obilježjima radne klime, iako ne u jednakoj mjeri za sve supskale klime. Škole se najviše razlikuju s obzirom na percepciju Fizičkog komfora, Inovativnosti i Podrške rukovoditelja, a najmanje s obzirom na percepciju Autonomije i Orijentacije na zadatak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA