Pregled bibliografske jedinice broj: 1245261
Korištenje web 2.0 alata u promociji narodnih knjižnica: primjer Youtubea
Korištenje web 2.0 alata u promociji narodnih knjižnica: primjer Youtubea, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1245261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje web 2.0 alata u promociji narodnih
knjižnica: primjer Youtubea
(Use of Web 2.0 tools in the promotion of public
libraries: example of YouTube)
Autori
Marin, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2016
Stranica
41
Mentor
Dragija Ivanović, Martina
Ključne riječi
narodne knjižnice ; web 2.0 ; marketing ; promocija knjižnica ; Youtube
(public libraries, ; Web 2.0 ; library marketing ; library promotion ; YouTube)
Sažetak
Narodne knjižnice su prostori zajednice s misijom da osiguraju pristup znanju, informacijama, cjeloživotnom učenju i djelima mašte pomoću niza izvora i službi. Djelovanje narodnih knjižnica usmjereno je na korisnike te cjelokupnu zajednicu. Osim osiguravanja pristupa znanju, knjižnice su aktivne u predstavljanju svojih djelatnosti zajednici. Dolaskom novog medija – interneta, promoviranje knjižničnog poslovanja, usluga i događanja, uvelike je olakšano. Jedan od učinkovitih, besplatnih i kreativnih načina promoviranja je putem You Tubea. U teorijskom dijelu rada problematizirane su marketinške prednosti web 2.0 alata. Dok je u istraživačkom dijelu rada analizirano kako su narodne knjižnice predstavljene na You Tubeu. Glavna istraživačka metoda je komparativna analiza YouTube kanala. Istraživanjem je obuhvaćeno pet hrvatskih narodnih knjižnica te pet inozemnih narodnih knjižnica. Ispitano je na koji način narodne knjižnice koriste YouTube u svrhu promocije, koje sadržaje knjižnice prezentiraju na YouTube kanalima, kakva je interakcija između knjižničara i korisnika YouTube kanala knjižnice te postoje li razlike u promoviranju narodnih knjižnica u Hrvatskoj i inozemstvu. U prvom dijelu rada navedene su glavne definicije i značajke web 2.0, marketinga i promocije narodnih knjižnica. U drugom dijelu rada predstavljeni su rezultati analize You Tube kanala narodnih knjižnica te primjeri prakse u Hrvatskoj i svijetu. U zaključku su izneseni rezultati istraživanja, primjeri dobre prakse te prednosti i nedostaci You Tubea za knjižničnu promociju
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti