Pregled bibliografske jedinice broj: 1245255
Skladbe za tamburaške i mandolinske komorne sastave i orkestre
Skladbe za tamburaške i mandolinske komorne sastave i orkestre / Batorek, Slaven (ur.).
Zagreb: Synopsis, 2021
CROSBI ID: 1245255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skladbe za tamburaške i mandolinske komorne sastave i orkestre
(Compositions for tambourine and mandolin chamber ensembles and orchestras)
Autori
Sučić, Goran
Vrsta obrazovnog materijala
Udžbenik (srednjoškolsko obrazovanje)
Izdavač
Synopsis
Grad
Zagreb
Godina
2021
Stranica
52
ISBN
979-0-801359-05-6
Ključne riječi
obrazovanje, glazba, orkestar, tambura, mandolina
(education, music, orchestra, tambourine, mandolin)
Sažetak
Tradicionalni pedagoški pristup kroz glazbenu kulturu i umjetnost ne razlikujemo o d odgoja kojom m l a d i ostvaruju neke »više« svrhe i ciljeve. Takav pristup vidimo kao razumijevanje uloge stvaralaštva kroz umjetnost iako je stvaralaštvo u samoj biti odgoja mlade osobe koja podrazumijeva odgoj kao stvaralačku djelatnosti koja podupire i potiče razvitak osobnosti te njegovo prerastanje u suodgoj i samoodgoj. Glazba koristi svoje izražajne i tvorbene elemente uz bogatstvo instrumenata tamburaškog i mandolinskog orkestar koji su predstavljeni u ovom ciklusu usavršavanjem s jedne strane tehničkih prepreka, a s druge strane doživljaj njihovih specifičnih izražajnih mogućnosti, preko muziciranja i osobne interpretacije do slušatelja, i stičemo potrebu uživljavanja produktivne i reproduktivne kreativnosti i pune samostalnosti, stvarajući visoka umjetnička ostvarenja u kojima će se snažno odražavati u nutarnji život mladih stvaralačkih potencijala u razvojnim trenucima njihova razvitka. Listajući bogato znanstveno - umjetničko stvaralaštva skladatelja širokog interesa ovoga puta dr, sc. Goran Sučić se proteže od zapaženog znanstvenog rada i doprinosa, preko glazbe i skladateljskog stvaralaštva pa sve do prepoznatog slikara, koji veoma osmišljeno i vješto integrira u svoj već poznati Poli art model. Glazbeni segment najnovijeg izdanja Gorana Sučića predstavljaju 12 skladbi za tamburaški i mandolinski orkestar. To su skladbe Igra, Jesenske boje, Kišni dan, Mjesečina nad morem, Noćna tišina, Tamburaški i mandolinski trio, Balada, Uspavanka, Akvrel u b oji, Blagdan, Proljeće i Pozdrav. Skladbe su nastale kao reakcija na nedostatak skladbi domaćih autora kako u glazbenoj naobrazbi, tako i kao literatura hrvatskih autora i prigodna skupnom muziciranju kroz redovnu glazbenu naobrazbu kao i literatura za županijska, državna i međudržavna natjecanja. Sadržaj ovoga ciklusa načinjen je od dvanaest skladbi za tamburaški i mandolinski orkestar. Ulazeći u strukturu ponuđene glazbene građe autor je svoj, pomalo melankoličan, mediteranski melodijski izričaj s izrazitim smislom prilagodio i tehničkim mogućnostima učenika i studenata kao i glazbenih pedagoga, tako da će svatko od zainteresiranih mladih interpreta moći naći pojedinu skladbu za svoj nastup. Potrebno je naglasiti da autor nije zanemario i uvjerljivost melodike koja samoj zbirci skladbi daje izrazitu specifičnost i poseban glazbeni ugođaj. Harmonijski izričaj sa posebnom pažnjom prilagođen je melodijskom izričaju. Autor se dotaknuo, pored izrazito klasičnog i romantičnog harmonijskog izraza, i na momente impresionističkog pa čak i proširenog tonalitetnog načina harmonijskog razmišljanja. Razvidno je da je autor već unaprijed imao jasnu namjenu svojih skladbi i istančanu viziju samog projekta, što se vidi po pristupu i odabiru glazbenih oblika za svaku pojedinu skladbu tako da je iz toga razloga posvetio svoj glazbeni izričaj malim formama koje su isto toliko jasne u konstrukciji i oblikovanju same glazbene ideje, i što je možda u ovom slučaju najvažnije, glazbenoj percepciji izvođača. Tematski sadržaj osmišljeno je prilagođen tehničkim i umjetničkim mogućnostima izvođača, tako da se kod samih izvođača insistira na slobodi muziciranja kako bi se uspostavila potrebna ravnoteža i zvedbe. Ritmička raznolikost i metrika u autorovoj glazbenoj inventivnosti u cijeloj je zbirci veoma prisutna tako će ovi elementi dobro poslužiti izvođačima prilikom njihovog. upoznavanja s ritmičkim strukturama. Osim postavljenih ciljeva i svrhe zacrtan je put umjetnosti i glazbe na kojima mladi profiliraju odgojne, motivacijske, obrazovne, doživljajne, emocionalne, psihološko, pedagoško, metodičko didaktičke, kulturološke, verbalne i neverbalne komunikacijske suodnose unutarnjeg duhovnog s vanjskim materijalnim. Motivacijom je potrebno potaknuti i motivaciju nastavnika koji ne bi trebali uskratiti priliku mladima i put do važnog i uzvišenog događaja, put do "njihove umjetnosti" posredstvom ponuđenog glazbenog materijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost