Pregled bibliografske jedinice broj: 1245210
Planiranje, odabir i primjena marketinških strategija u hrvatskim sveučilišnim knjižnicama
Planiranje, odabir i primjena marketinških strategija u hrvatskim sveučilišnim knjižnicama, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1245210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Planiranje, odabir i primjena marketinških
strategija u hrvatskim sveučilišnim knjižnicama
(Planning, selection and application of marketing
strategies in Croatian university libraries)
Autori
Bokan, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.10
Godina
2015
Stranica
122
Mentor
Dragija Ivanović, Martina
Ključne riječi
hrvatske sveučilišne knjižnice ; marketinški plan ; strateški plan ; marketinške strategije ; strateško-marketinško planiranje
(Croatian university libraries ; marketing plan ; strategic plan ; marketing strategies ; strategic marketing planning)
Sažetak
Sveučilišne knjižnice kao vrsta visokoškolskih knjižnica predstavljaju općeznanstvene knjižnice, čija je primarna funkcija da služe studentima, znanstveno-nastavnom osoblju sveučilišta i drugih ustanova obrazovanja. Kako bi knjižnice uspješno poslovale moraju saznati što korisnici žele i očekuju, isto tako moraju svoje korisnike informirati o proizvodima i uslugama, stoga je provođenje marketinških aktivnosti u sveučilišnim knjižnicama neophodno. Kako bi osnažile svoju poziciju na sveučilištima, sveučilišne knjižnice moraju odabrati odgovarajuće marketinške strategije koje će im to omogućiti kao i uspostaviti dobru komunikaciju sa svojim korisnicima. Kako bi se provele određene marketinške aktivnosti i korisnicima predstavile usluge koje knjižnica nudi osnovno je planirati marketinške strategije, pažljivo vršiti njihov odabir i primijeniti ih u poslovanje, stoga je cilj istraživanja istražiti način na koji voditelji knjižnica planiraju, odabiru i primijenjuju marketinške strategije u knjižnično poslovanje. U procesu planiranja marketinških strategija, knjižnice moraju imati prethodno utvrđen strateški i marketinški plan kako bi se strategije uspješno provele, odnosno analizirati elemente koje zadani planovi sadrže. U radu se analizira imaju li odabrane sveučilišne knjižnice utvrđeni strateški i marketinški plan i njihove elemente, a uzorak istraživanja čini šest hrvatskih sveučilišnih knjižnica, u Osijeku, Puli, Rijeci, Splitu, Zadru i Zagrebu. Na temelju provedenih analiza, metodom polustrukturiranog intervjua s voditeljima knjižnica ispitat će se na koji se način u pojedinoj knjižnici vrši planiranje, odabir i primjena marketinških strategija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti