Pregled bibliografske jedinice broj: 1245078
Druga faza pjesništva Jakše Fiamenga
Druga faza pjesništva Jakše Fiamenga, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
CROSBI ID: 1245078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Druga faza pjesništva Jakše Fiamenga
(The second phase of Jaksa Fiamengo's poetry)
Autori
Iglić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za kroatistiku
Mjesto
Zadar
Datum
21.02
Godina
2018
Stranica
52
Mentor
Knežević, Sanja
Ključne riječi
Jakša Fiamengo, druga pjesnička faza, duhovna dimenzija, baština
(Jakša Fiamengo, second poetry phase, spiritual dimension, heritage)
Sažetak
Nesumnjivo je kako je Jakša Fiamengo ostavio neizbrisiv trag u pjesništvu postmoderne književnosti s mediteranskim prizvukom. No još je veći trag ostavio na području dalmatinske šansone kroz skladane pjesme. Baštinsko svjetlo najviše izvire u drugoj fazi njegova pjesništva. Krenuvši od upoznavanja njegova života i stvaralaštva, preko pjesništva i obilježja istoga te prve i druge faze i najznačajnijih zbirki dolazi se do sveprisutnih motiva mora, plovidbe, vremena, jezika, svjetlosti, starina i zavičaja koje predstavljaju najznačajnije odrednice njegovih pjesama. Pred sam kraj rada prikazan je pjesnikov odnos prema duhovnoj baštini odnosno biblijskoj tematici. Cilj diplomskog rada svakako je na jednoj višoj razini upoznati njegovo pjesništvo i bogat pjesnički izričaj. To se prvenstveno odnosi na drugu fazu stvaralaštva koje je ujedno glavna tema rada. Metode koje su korištene bile su metode čitanja pjesama i literature te usporedba s književnom kritikom koja je zaslužna za bolje upoznavanje pjesnika. Da je Jakša Fiamengo bio predmet istraživanja mnogih dokazuju i radovi koji su pisani o njemu i njegovim pjesmama. Ipak može se reći koliko god njegove pjesme bile poznate da on kao pjesnik ipak ostaje nepoznat velikom broju ljudi. Jedno su ispjevane pjesme koje ostavljaju trag, a drugo je pjesnik koji u sjeni svojih pjesama ostaje nepoznat. Potrebno je napraviti balans i pokušati prije svega upoznati autora ili makar njegovo ime i na taj način izraziti zahvalnost što se može uživati u melodijama njegovih pjesama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost