Pregled bibliografske jedinice broj: 124507
Inozemna iskustva uvođenja pripravnika u učiteljsku profesiju
Inozemna iskustva uvođenja pripravnika u učiteljsku profesiju // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 3 (2002), 1; 77-88 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 124507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inozemna iskustva uvođenja pripravnika u učiteljsku profesiju
(Overview of global experience on the introduction of trainees into the teaching profession)
Autori
Cindrić, Mijo
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 3
(2002), 1;
77-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
teaching profession; introduction of trainees
(učiteljska profesija; pripravništvo)
Sažetak
U ovom su radu izneseni temeljni indikatori koji se odnose na uvođenje učitelja pripravnika u profesionalnu zbilju u nekim zemljama Europe, Azije i Amerike. Problematika pripravništva u svijetu je vrlo aktualna. Stajališta stručnih krugova pojedinih zemalja, kada se radi o ključnim parametrima pripravništva, vrlo su različita. Ipak, može se zaključiti da prevladava mišljenje da je proces uvođenja pripravnika u odgojno - obrazovni rad neophodan. Stažiranje traje od 6 mjeseci (Španjolska) do dvije godine (Njemačka, Francuska, Škotska, Portugal). Analize ukazuju da kvaliteta uvođenja u većini zemalja nije zadovoljavajuća. Pripravnici su većinom opterećeni redovitim radnim obvezama s jedne strane i programom stažiranja s druge strane. U rješavanje otvorenih stručno - profesionalnih pitanja pripravništva ili barem ublažavanje poteškoća glede položaja pripravnika uključuju se i vlade pojedinih zemalja (napr. Engleska, SAD, Njemačka).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA