Pregled bibliografske jedinice broj: 1245064
Pedagoška dokumentacija kao važna alatka u razvoju profesionalnih kompetencija odgojitelja pripravnika
Pedagoška dokumentacija kao važna alatka u razvoju profesionalnih kompetencija odgojitelja pripravnika // International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education / Dubovicki, S. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 43-44 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1245064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška dokumentacija kao važna alatka u razvoju
profesionalnih kompetencija odgojitelja pripravnika
(Pedagogical documentation as an important tool in
the development of professional competencies of
in-service teachers)
Autori
Borovac, Tijana ; Zamečnik, Luja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoška dokumentacija, odgojitelji, pripravnici, kompetencije, dokumentiranje
(pedagogical documentation, in-service ECEC teachers, competencies, documenting)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj pedagoška dokumentacija prepoznata je kao važan dio odgojno-obrazovnoga procesa ranoga i predškolskog odgoja te je kao takva integralni dio Nacionalnoga kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015). Međutim, u praksi je odgojitelja još uvijek vidljivo kako postoji određeno nerazumijevanje njezine funkcije i značenja za profesionalni razvoj, vjerojatno kao posljedica tradicionalnoga promišljanja o pedagoškoj dokumentaciji. Pedagoška dokumentacija može imati višestruke namjene i oblike, a njezin doprinos mogao bi se ogledati upravo u razvoju profesionalnih kompetencija odgojitelja pripravnika potičući ih na analizu vlastitih intervencija u odgojno-obrazovnim aktivnostima, refleksiju i samorefleksiju, oblikovanje kurikuluma. U ovom radu prikazat će se rezultati istraživanja o iskustvima odgojitelja pripravnika i njihovom razumijevanju pedagoške dokumentacije kao i njezine praktične primjene, nakon položenoga stručnog ispita. Prikupljeni podatci ukazuju na smjer kojim bi se tijekom razdoblja pripravništva trebalo poticati razvoj pedagoške dokumentacije kao oruđa koji potiče na refleksiju i samorefleksiju odgojitelja pripravnika, ta na taj način kontinuirano potiče i budući razvoj profesionalnih kompetencija odgojitelja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
In the Republic of Croatia, pedagogical
documentation is recognized as an important part
of the educational process of early and preschool
education,and as such is an integral part of the
National Curriculum for Early and
Preschool Education (2015). However, in the
practice of ECEC educators
it is still evident that there is a certain
misunderstanding of its function and
meaning for professional development, probably as
a consequence of traditional thinking about
pedagogical documentation. Pedagogical
documentation can have multiple purposes and
forms, and its contribution
could be reflected in the development of
professional competencies of inservice teachers to
improve their own practice and better
understanding of implicit pedagogy, encouraging
them to analyze their own interventions in
educational activities, reflection and self-
reflection or shaping a
curriculum.
This paper will present the results of research on
the experiences of inservice ECEC teachers and
their understanding of pedagogical
documentation as well as its practical
application, after passing the
professional exam. The collected data indicate the
direction in which the
period of in-service training should encourage
understanding of documentation and development of
pedagogical documentation as a tool
that encourages reflection and self-reflection of
in–service ECEC educators, and thus continuously
encourages future development of professional
competencies.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tijana Borovac
(autor)