Pregled bibliografske jedinice broj: 1245036
TEACHING ASSISTANTS' PROFESSIONAL SUPPORT FOR STUDENTS WITH DISABILITIES AND THEIR ROLE IN INCLUSIVE EDUCATION
TEACHING ASSISTANTS' PROFESSIONAL SUPPORT FOR STUDENTS WITH DISABILITIES AND THEIR ROLE IN INCLUSIVE EDUCATION // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXVIII (2022), 1-2; 9-20 doi:.org/10.32903/zs.68.1-2.1 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1245036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TEACHING ASSISTANTS' PROFESSIONAL SUPPORT FOR
STUDENTS WITH DISABILITIES AND THEIR ROLE IN
INCLUSIVE EDUCATION
Autori
Bukvić, Zlatko
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (1849-0972) LXVIII
(2022), 1-2;
9-20
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
SEN students ; disabilities ; teaching assistants ; Varaždin county
Sažetak
Pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednici relativno su novi oblik stručne podrške učenicima s posebnim obrazovnim potrebama u Hrvatskom školskom sustavu. U kontekstu hrvatskih osnovnih i srednjih škola one predstavljaju vrijedan izvor učenicima s teškoćama u učenju i invaliditetom kao podskupini učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Ministarstvo znanosti i obrazovanja brojnim dokumentima i projektima osigurava mogućnosti i realizaciju inkluzivnog obrazovanja. Pružanje ove vrste potpore pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika jedan je od načina razumne prilagodbe individualnim potrebama učenika. Na taj način učenici mogu iskoristiti svoje šanse za sudjelovanje u obrazovnom procesu ravnopravno s ostalima i bez diskriminacije na temelju teškoća i različitosti. Aktualne publikacije u području suradnje asistenata i nastavnika otkrivaju neke aspekte izazova inkluzivnog obrazovanja i prijedloge za njihovo poboljšanje. U ovom radu razmatra se uključenost pomoćnika u nastavi u Varaždinskoj županiji i gradu Varaždinu te njihova i učiteljska percepcija uloge pomoćnika u podršci učenicima s teškoćama na uzorku 160 ispitanika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)