Pregled bibliografske jedinice broj: 1244997
Implementacija obrazovnih sadržaja europskih arhiva u predmetni kurikulum Povijesti za osnovne škole u Republici Hrvatskoj
Implementacija obrazovnih sadržaja europskih arhiva u predmetni kurikulum Povijesti za osnovne škole u Republici Hrvatskoj, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1244997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija obrazovnih sadržaja europskih
arhiva u predmetni kurikulum Povijesti za osnovne
škole u Republici Hrvatskoj
(Implementation of educational contents of European
archives in the subject curriculum of History for
primary schools in the Republic of Croatia)
Autori
Katić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2022
Stranica
73
Mentor
Pongrac Pavlina, Ana
Ključne riječi
arhivska pedagogija, kurikulum, osnovna škola, obrazovanje, arhiv
(archival pedagogy, curriculum, primary school, education, archive)
Sažetak
Arhivska pedagogija je mlada disciplina koja za svoj cilj ima obraditi, pripremiti i prezentirati arhivsko gradivo kao obrazovni sadržaj koji će biti namijenjen korisnicima različite dobi. Analizom sadržaja mrežnih stranica europskih arhiva utvrđeno je koji arhivi nude besplatne obrazovne sadržaje na internetu i kako ih predstavljaju. Izabrani su dobri primjeri koji su pogodni za učenje o arhivu, povijesnim izvorima i načinu učenja povijesti te su uvršteni u predmetni kurikulum Povijesti za osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Sadržaji koje nude europski arhivi raspoređeni su u domene (društvo, ekonomija, znanost i tehnologija, politika, filozofsko- religijsko-kulturno područje) i tehničke koncepte (vrijeme i prostor, uzroci i posljedice, kontinuitet i promjena, rad s povijesnim izvorima, povijesna perspektiva) koje propisuje predmetni kurikulum Povijesti. Ovim istraživanjem utvrđeno je kako arhivi mogu postati aktivan sudionik u obrazovanju osnovnoškolskog uzrasta ukoliko svoje gradivo stručno i pedagoški obrade te ga predstave na svojim mrežnim stranicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti