Pregled bibliografske jedinice broj: 1244996
Korištenje storyline vizualizacije u nastavnom predmetu povijesti
Korištenje storyline vizualizacije u nastavnom predmetu povijesti, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1244996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje storyline vizualizacije u nastavnom
predmetu povijesti
(Using storyline visualisation in history)
Autori
Grebenar, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
14.02
Godina
2022
Stranica
56
Mentor
Pavlina, Krešimir
Neposredni voditelj
Pongrac Pavlina, Ana
Ključne riječi
storyline vizualizacija, osnovna škola, povijest, provjera znanja, informacijsko-komunikacijska tehnologija
(storyline visualisation, primary school, history, knowledge assessment, information and communication technology)
Sažetak
Tema diplomskog rada su mogućnosti primjene storyline vizualizacije u nastavi predmeta povijesti u osnovnoj školi. Storyline vizualizacija je tip vizualnog prikaza podataka u narativu, odnosno kretanje likova kroz radnju na način da se na y osi nalaze likovi važni za narativ, dok se na x osi prati tijek radnje (vremena). Linije likova udaljavaju se ili približavaju na prikazu ovisno o tome nalaze li se likovi u danom trenutku odvojeno ili zajedno. Ovakav prikaz podataka primarno je osmišljen za praćenje radnje filmova, no može se primijeniti i na književna djela (veza s gradivom književnosti u nastavi hrvatskog) te povijesne događaje (veza s gradivom povijesti i gradivom povijesti književnosti u nastavi hrvatskog jezika), zbog slične strukture. Glavna hipoteza rada: učenici koji koriste storyline vizualizaciju ostvaruju statistički značajnu razliku u stečenom znanju u odnosu na učenike koji ne koriste storyline vizualizaciju. Uz to, u radu se predlažu i načini za uvođenje storyline vizualizacije u nastavu i izrade storyline vizualizacije u nastavi, poglavito putem korištenja modernih tehnologija nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb