Pregled bibliografske jedinice broj: 1244759
Skala motiva korištenja dating aplikacija
Skala motiva korištenja dating aplikacija // Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 11 / Nikolić Ivanišević, Matilda i suradnici (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 31-42
CROSBI ID: 1244759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skala motiva korištenja dating aplikacija
(Dating Application Scale)
Autori
Vukičević, Dražena ; Macuka, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 11
Urednik/ci
Nikolić Ivanišević, Matilda i suradnici
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2022
Raspon stranica
31-42
ISBN
978-953-331-374-0
Ključne riječi
motivi, dating aplikacije, upitnik
(motives, dating apps, questionnaire)
Sažetak
Aplikacije za upoznavanje partnera putem interneta, dating aplikacije, su kreirane s ciljem povezivanja pojedinaca sa zajedničkim interesima. Riječ je o location based real time (LBT) aplikacijama koje koriste trenutnu lokaciju korisnika i njihovu međusobnu udaljenost (Sumter i sur., 2017). Slično kao na društvenim mrežama, profili korisnika na dating aplikacijama sadrže ime, dob, spol, njihove interese te nekoliko fotografija. Također, korisnici samostalno odabiru kriterije (spol, dob, udaljenost) pretraživanja drugih korisnika aplikacije. Na temelju tih podataka, aplikacija pronalazi korisnike (potencijalne partnere) koji odgovaraju postavljenim parametrima te se njihovi profili prikazuju na korisnikovom zaslonu ekrana. Skala motiva korištenja dating aplikacija (Tinder Motives Scale, TMS) autora Timmermansa i De Caluwéa (2017) se u originalnoj verziji koristi za ispitivanje motiva korištenja dating aplikacije Tinder. Iako je TMS skala namijenjena za ispitivanje motiva korištenja aplikacije Tinder, u ovom istraživanju pitanja su formulirana na način da se odnose na općenito korištenje dating aplikacija, a ne isključivo Tindera. TMS sastoji se od ukupno 58 čestica raspoređenih u 13 faktora: seksualno iskustvo (6 tvrdnji), seksualna orijentacija (3 tvrdnje), pritisak vršnjaka (3 tvrdnje), distrakcija (3 tvrdnje), zabava (7 tvrdnji), traženje veze (5 tvrdnji), putovanje (5 tvrdnji), bivši partner/ica (3 tvrdnje), socijalizacija (4 tvrdnje), socijalno odobravanje (6 tvrdnji), znatiželja (3 tvrdnje), flertovanje (6 tvrdnji) i pripadanje (4 tvrdnje). Svaki faktor označava određeni motiv za korištenje dating aplikacija i predstavlja zasebnu subskalu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija