Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1244631

Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba


Stela Fumić, Mateja Župančić, Erik Brezovec
Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba // Kroatologija, Vol. 13 (2023), No. 1-2, 2022.; 231-251 doi:https://hrcak.srce.hr/281461 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1244631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba
(System Dialectics of Evaluation in Elementary Schools on the Example of the Elementary Schools in Zagreb)

Autori
Stela Fumić, Mateja Župančić, Erik Brezovec

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) Vol. 13 (2023), No. 1-2, 2022.; 231-251

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ocjene, prosjek ocjena, osnovna škola, sistemska teorija, dijalektika.
(grades, average grade, elementary school, system theory, dialectics.)

Sažetak
Na temelju istraživanjem dobivenih rezultata raspravlja se funkcionalnost ocjena kao jednoga od elemenata vrjednovanja. Koristi se specifičan dijalektički pristup povezan s elementima sistemske teorije. Dijalektika ove vrste očituje se u odnosu sistem/okolina u kojem sistem predstavlja strukturu školstva, dok okolinu označavaju akcijski elementi unutar/izvan/na rubu sustava (učenici, roditelji, nastavnici) – svi ovi elementi proučavaju se u njihovom odnosu prema ocjenama. Rezultati istraživanja upućuju na inflaciju odličnih ocjena. Naime, prosječna ocjena učenika koji su sudjelovali u istraživanju (od 2. do 8. razreda) iznosila je 4, 7. Na temelju statističkih podataka prikazuje se odstupanje od normalne distribucije frekvencija te se teorijski preispituju mogućnosti i izazovi sustava (s ovakvim profilom podsustava ocjenjivanja) u okvirima sve više rastuće disperzije znanja (pluralnosti) koju suvremeno (post)moderno društvo nosi za sobom. Isto tako, rad karakterizira kontekstualna širina koja uključuje stavove o cjelokupnoj situaciji stjecanja određenih ocjena u učionici te popratnih društvenih odnosa koje te ocjene konstruiraju. Sukladno navedenomu, preispitane su hipoteze o važnosti ocjena s obzirom na razred koji učenici pohađaju te stavova učenika o odnosu nastavnika prema učenicima s obzirom na ocjene koje učenik ostvaruje. Rezultati su pokazali visoku povezanost važnosti ocjena i razreda koji učenici pohađaju. Isto tako, pokazala se povezanost važnosti ocjena i stavova o nastavnikovom tretiranju uspješnih i manje uspješnih učenika. Sinteza teorijske analize i popratnih empirijskih podataka upućuje na gubitak smislenosti ocjena unutar sustava školstva u Republici Hrvatskoj. Ocjene kao formativni dio sustava obrazovanja nisu funkcionalno određene k evaluaciji znanja, već su postale svrsishodne same po sebi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stela Fumić, Mateja Župančić, Erik Brezovec
Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba // Kroatologija, Vol. 13 (2023), No. 1-2, 2022.; 231-251 doi:https://hrcak.srce.hr/281461 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Stela Fumić, Mateja Župančić, Erik Brezovec (2023) Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba. Kroatologija, Vol. 13 (No. 1-2, 2022.), 231-251 doi:https://hrcak.srce.hr/281461.
@article{article, year = {2023}, pages = {231-251}, DOI = {https://hrcak.srce.hr/281461}, keywords = {ocjene, prosjek ocjena, osnovna \v{s}kola, sistemska teorija, dijalektika.}, journal = {Kroatologija}, doi = {https://hrcak.srce.hr/281461}, volume = {Vol. 13}, number = {No. 1-2, 2022.}, issn = {1847-8050}, title = {Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim \v{s}kolama – primjer Grada Zagreba}, keyword = {ocjene, prosjek ocjena, osnovna \v{s}kola, sistemska teorija, dijalektika.} }
@article{article, year = {2023}, pages = {231-251}, DOI = {https://hrcak.srce.hr/281461}, keywords = {grades, average grade, elementary school, system theory, dialectics.}, journal = {Kroatologija}, doi = {https://hrcak.srce.hr/281461}, volume = {Vol. 13}, number = {No. 1-2, 2022.}, issn = {1847-8050}, title = {System Dialectics of Evaluation in Elementary Schools on the Example of the Elementary Schools in Zagreb}, keyword = {grades, average grade, elementary school, system theory, dialectics.} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font