Pregled bibliografske jedinice broj: 1244528
Pregled odabranih istraživanja o stavovima i praksama studenata i visokoškolskih nastavnika u odnosu na Wikipediju
Pregled odabranih istraživanja o stavovima i praksama studenata i visokoškolskih nastavnika u odnosu na Wikipediju, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1244528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled odabranih istraživanja o stavovima i
praksama studenata i visokoškolskih nastavnika u
odnosu na Wikipediju
(Review of selected research about attitudes and
practices of higer education students and teachers
in relation to Wikipedia)
Autori
Ukalović, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
37
Mentor
Duić, Mirko
Ključne riječi
Wikipedija ; studenti ; visokoškolski nastavnici ; prakse ; stavovi ; pouzdanost ; vjerodostojnost
(Wikipedia ; higher education students ; higher education teachers ; practices ; attitudes ; reliability ; credibility)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja odabrana istraživanja koja se bave praksama i stavovima studenata i visokoškolskih nastavnika vezanima za korištenje Wikipedije. U radu se također prikazuju istraživanja vezana za urednike Wikipedije tj. njihov način rada i mišljenja o stranici. Cilj rada je dobiti bolje razumijevanje o mišljenjima i o korištenju Wikipedije u akademskoj zajednici, te je u tu svrhu detaljno pregledano i predstavljeno osamnaest istraživanja koja se bave tim temama. Rezultati pokazuju kako studenti i nastavnici od 2010. godine nadalje počinju češće koristiti Wikipediju za akademske radove, odnosno, za pripremu nastave i istraživanja. I studenti i nastavnici Wikipediju prvenstveno koriste kako bi dobili ideju o određenoj temi, a onda temu detaljnije istraže uz pomoć drugih izvora informacija. Studenti više vjeruju Wikipediji od nastavnika te je dosta koriste u akademskim radovima kao jedan od izvora podataka. Dio nastavnika zabranjuje korištenje Wikipedije svojim studentima iako je i sami koriste. Najčešće navedeni razlozi za korištenje Wikipedije su dobra pokrivenost različitih tema i pristupačnost ove enciklopedije, a najčešće naveden razlog za njeno izbjegavanje je manjak vjerodostojnosti. Urednici Wikipedije većinom uređuju članke koji se bave temama koje su im poznate, a izbjegavaju korištenje Wikipedije ako im je bitno da su informacije precizne. Autori većine pregledanih radova slažu se da nema smisla zabranjivati korištenje Wikipedije studentima i da treba naći način da se Wikipediju integrira u visokoškolske aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti