Pregled bibliografske jedinice broj: 1244486
Odnos osobnih i roditeljskih ciljnih orijentacija s perfekcionizmom i strategijama suočavanja s neuspjehom u školi
Odnos osobnih i roditeljskih ciljnih orijentacija s perfekcionizmom i strategijama suočavanja s neuspjehom u školi, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 1244486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos osobnih i roditeljskih ciljnih orijentacija
s perfekcionizmom i strategijama suočavanja s
neuspjehom u školi
(Relationship between students and parental goal
orientation with perfectionism and coping with
school failure)
Autori
Cerovečki, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
03.09
Godina
2018
Stranica
52
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
osobne ciljne orijentacije, percepcija roditeljskih ciljnih orijentacija, strategije suočavanja s neuspjehom, perfekcionizam
(students goal orientation, perception of parental goal orientation, coping with failure, perfectionism)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost dimenzije perfekcionizma (osobni standardi, zabrinutost zbog pogrešaka, roditeljska očekivanja, roditeljska prigovaranja, dvojba u vlastitu izvedbu i organizacija) s učeničkim ciljnim orijentacijama i strategijama suočavanja s neuspjehom, usklađenost ciljnih orijentacija roditelja i djeteta, te njihov doprinos strategijama koje učenici koriste za suočavanje s neuspjehom u školi. U istraživanju su sudjelovala 122 učenika sedmog (tri sedma razreda) i osmog (tri osma razreda) razreda osnovne škole, od kojih 59 (49.5%) dječaka prosječne dobi 13.6 godina i 60 (50.5%) djevojčica prosječne dobi 13.4 godina. Orijentacija na učenje te strategija suočavanja usmjerena na problem povezane su s nekim od adaptivnih dimenzija perfekcionizma, dok su orijentacija na učinak i izbjegavanje truda te strategije usmjerene na zaštitu emociju i ega povezane s nekim od maladaptivnih dimenzija perfekcionizma. Utvrđena je usklađenost ciljnih orijentacija roditelja i djeteta. Regresijska analiza pokazala je da su dob, te organiziranost i roditeljska orijentacija na učenje prediktivni u objašnjenju učeničke pristupajuće ciljne orijentacije na učenje ; da su spol, zabrinutost zbog pogreške i sumnja u vlastitu izvedbu prediktivni u objašnjenju izbjegavajuće ciljne orijentacije na učenje ; da su osobni standardi i roditeljska orijentacija na učinak prediktivni u objašnjenju učeničke pristupajuće ciljne orijentacije na učinak ; te da su dob, sumnja u vlastitu izvedbu, zabrinutost zbog pogreške, organiziranost i roditeljska orijentacija na učenje prediktivni u objašnjenju osobne ciljne orijentacije na izbjegavanje truda. Nadalje regresijska analiza je pokazala kako su: pristupajuća ciljna orijentacija na učenje i izbjegavanje truda prediktivne u objašnjenju korištenja strategije suočavanja usmjereno na problem ; dok je izbjegavajuća orijentacija na učenje prediktivna u objašnjenju strategije zaštite emocija ; a orijentacija na izbjegavanje truda prediktivna je u objašnjenju strategije zaštite ega udaljavanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija