Pregled bibliografske jedinice broj: 1244418
Uloga priče u (samo)spoznavanju dječjih likova
Uloga priče u (samo)spoznavanju dječjih likova // Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu" / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 132-133 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1244418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga priče u (samo)spoznavanju dječjih likova
(The role of the story in (self) knowing of Children’s characters)
Autori
Vrcić-Mataija, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Damir Miloš, Zoe, Maja Brajko-Livaković, Sirena i oblak, dječji lik, priča, (samo)spoznavanje, naratologija
(Damir Miloš, Zoe, Maja Brajko-Livaković, Sirena i oblak (Siren and the Cloud), children's character, story, (self) knowing, narratology)
Sažetak
U radu se slijedom naratološke teorije (Grdešić 2015., Peleš 1999., Rimmon-Kenan 1989.) pristupa interpretaciji dječjih likova dvaju romana: Damir Miloš, Zoe i Maja Brajko-Livaković, Sirena i oblak. Riječ je o romanima krhke romaneskne strukture, realističnog okvira, bajkovitog diskursa, polivalentnih tipova pripovjedača i usložnjenih pripovjednih fokalizacija u funkciji kakakterizacije kompleksnih dječjih likova – dječaka Zoe i djevojčice Jelene, njihova razvoja samospoznavanja te izgradnje odnosa prema svijetu odraslih. Dječji se likovi kao psihemske narativne figure (Peleš) interpretiraju u kontekstu prostora i priče kao semantičke substrukture u kojoj i sami sudjeluju, kao akteri ili kao slušači tuđih priča koje podjednako sukreiraju njihov identitet. Izravnom definicijom i češće neizravnom prezentacijom, dječji se likovi dovode u odnos s drugim likovima (sociemskim figurama) i posredovanom pričom otkrivajući aktivan odnos prema sebi i svijetu odraslih dopuštajući ulazak priče u kojoj (ne)sudjeluju u proces njihova (samo)spoznavanja. Dominacija mora i neba kao dijela prostornog imaginarija, srodnih i oprečnih u svojim konotacijama, doslovno se i metaforički upisuju u proces izgradnje identiteta dječjih likova, bliskih fantastici, mudrosti i učenju čime mijenjaju sebe i druge. U procesu zapitanosti dječjeg lika o svijetu i spoznavanja sebe kroz priče, prisutnost bajkovitog diskursa postaje ključna u razotkrivanju ontemske razine romana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija