Pregled bibliografske jedinice broj: 1244239
Slušam, razumijem, govorim
Slušam, razumijem, govorim // Od ucha do ucha / Samardžić, Ana ; Radaković, Nino (ur.).
Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2022. str. 255-268 doi:10.14746/amup.9788323241065
CROSBI ID: 1244239 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušam, razumijem, govorim
(I listen, I understand, I speak)
Autori
Aleksovski, Marinela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Od ucha do ucha
Urednik/ci
Samardžić, Ana ; Radaković, Nino
Izdavač
Wydawnictwo Naukowe UAM
Grad
Poznań
Godina
2022
Raspon stranica
255-268
ISBN
978-83-232-4105-8
ISSN
1429-7612
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik ; slušanje u učionici ; audio i audio-vizualni oblici
(Croatian as a second language ; listening in the classroom ; audio and audio-visual forms)
Sažetak
Slušanje je zahtjevna prijamna djelatnost koja predstavlja prvi korak u ovladavanju inim jezikom. U ovom će se radu razmotriti različite vrste i oblici govornih (auditivnih i audio-vizualnih) poruka koje su uključivane u nastavu hrvatskoga kao inoga u Croaticumu tijekom ljetnog semestra ak. god. 2020/2021. te stavovi neizvornih govornika tj. primatelja govornih poruka na razini B2 (prema Zeroju). Ispitivanje stavova se provodi na manjoj grupi ispitanika s vremenskim razmakom od mjesec dana. Prvi upitnik je proveden u nastavi uživo nakon pet tjedana nastave u trajanju od 75 školskih sati, a drugi u desetom tjednu nastave nakon 150 nastavnih sati. Treći upitnik je proveden tjedan dana prije završetka ljetnog semestra nakon 210 nastavnih sati. Pritom su se problematizirale razlike u provedbi zadataka te uvježbavanju vještine slušanja u učionici. Slušanje kao temelj uspješne komunikacije počiva na sluhu, a lektori / nastavnici bi svakako trebali imati sluha za poučavanje ove jezične djelatnosti, tj. morali bi osvijestiti na koje je sve načine moguće poboljšati vještinu slušanja u neizvornih govornika hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija