Pregled bibliografske jedinice broj: 1244236
Nastava glazbe u kontekstu suvremene glazbene pedagogije
Nastava glazbe u kontekstu suvremene glazbene pedagogije // Treći međunarodni naučni skup Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju, u organizaciji Fakulteta umetnosti Univerziteta u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici
Kosovska Mitrovica 22. i 23. decembar 2022. godine, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1244236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbe u kontekstu suvremene glazbene
pedagogije
(Music classes in the context of contemporary music
pedagogy)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Treći međunarodni naučni skup Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju, u organizaciji Fakulteta umetnosti Univerziteta u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici
Mjesto i datum
Kosovska Mitrovica 22. i 23. decembar 2022. godine, 22.12.2022. - 23.12.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
glazbena pedagogija, nastava glazbe, osnovna škola, gimnazija
(music pedagogy, music teaching, elementary school, grammar school)
Sažetak
U radu se problematizira pitanje koncepcije suvremene nastave glazbe u hrvatskim osnovnim i srednjim školama. Prikazana je koncepcija Nastavnog plana i programa za osnovnu školu – Glazbena kultura (2006) i Nastavnog programa za gimnazije – Glazbena umjetnost (1999) prema kojima se realizirala nastava glazbe u osnovnim školama i gimnazijama do 2019. godine. U okviru Cjelovite kurikularne reforme kreiran je Nacionalni kurikulum nastavnog predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost (2019) prema kojemu se realizira nastava glazbe danas. Radi se o dokumentu koji pokriva cijelu odgojno-obrazovnu vertikalu, odnosno osnovnu školu i gimnaziju. Dokumentom su definirani svrha i opis predmeta, odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja, struktura – domene predmetnoga kurikuluma, odgojno-obrazovni ishodi, sadržaji i razine usvojenosti po razredima i domenama, povezanost s drugim predmetima i međupredmetnim temama, učenje i poučavanje predmeta te vrednovanje usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda. Dokument sadrži i dva priloga, Odgojno-obrazovni ishodi, razine ishoda, razine usvojenosti i preporuke za ostvarenje odgojno-obrazovnih ishoda po razredima i domenama te Preporučeni (neobvezni) popis pjesama, brojalica i glazbenih djela. U radu su prikazane razlike u strukturi i sadržaju navedenih dokumenata, s posebnim naglaskom na promjenama u području ocjenjivanja i vrednovanja učeničkih postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost