Pregled bibliografske jedinice broj: 1244104
Uključenost djece s teškoćom sluha u nastavu Glazbene kulture
Uključenost djece s teškoćom sluha u nastavu Glazbene kulture, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1244104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost djece s teškoćom sluha u nastavu Glazbene kulture
(Involment of children with hearing impairment in music culture classes)
Autori
Puljić, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
16.09
Godina
2021
Stranica
47
Mentor
Košta, Tomislav
Ključne riječi
inkluzija, djeca s oštećenjem sluha, Glazbena kultura
(inclusion, students with hearing impairment, music class)
Sažetak
Kroz povijest, djeca s oštećenjem sluha doživljavala su strah, odbačenost i kaznu zbog teškoće koju imaju. Danas je uključenost djece s teškoćom sluha u redoviti sustav odgoja i obrazovanja sve više omogućena. Učitelj djeci u nižim razredima osnovne škole postavlja temelje na kojemu će oni graditi svoja buduća znanja i vještine. Učenicima s teškoćom sluha ipak je potrebno posvetiti malo više pažnje na način da mu se prilagodi program kao i određene metode i postupci da bi mogao savladati određene nastavne sadržaje. Roditelji upoznaju učitelja s učenikovom teškoćom te je njihova suradnja vrlo važna, ali isto tako učitelj može biti prva osoba koja bi trebala prepoznati učenika oštećena sluha. Nadalje, stručni suradnici koji sudjeluju u tom procesu doprinose učeniku u njegovu razvoju. Stručni tim škole, u suradnji s učiteljem sastavlja individualizirani program za učenika s oštećenjem sluha prema njegovim sposobnostima i potrebama. Sat Glazbene kulture treba biti osmišljen tako da se učenika s teškoćom sluha uključi u sve glazbene aktivnosti i da mu se prilagode sredstva i materijali za rad, dakle naglasak je na osjetilu vida i dodira. Snažan utjecaj i motivaciju učenicima oštećena sluha daje upravo glazba koja ih potiče na aktivnost i suradnju. Važno je istaknuti da učitelj stvara pozitivno ozračje i atmosferu u razredu kako bi potaknuo ostale učenike na empatiju, suosjećanje i prihvaćanje učenika s teškoćom sluha. Međusobna suradnja svih čimbenika zajedno koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu, ključ su za razvoj, uspjeh te postignute rezultate za učenika s oštećenjem sluha. Na kraju, dio ovog diplomskog rada odnosi se na istraživanje o uključenosti djece s teškoćom sluha u nastavu Glazbene kulture te će se kroz rad prikazati dobiveni rezultati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)