Pregled bibliografske jedinice broj: 1243987
Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju: Zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje?
Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju: Zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje? // 5. Dani obrazovnih znanosti "Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?" - Knjiga sažetaka / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 28-28 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1243987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju: Zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje?
(Gender differences and motivation for the teaching profession: Why do men choose teaching less often?)
Autori
Ivana, Pikić Jugović ; Maskalan, Ana ; Pavin Ivanec, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Dani obrazovnih znanosti "Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?" - Knjiga sažetaka
/ Odak, Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 28-28
ISBN
978-953-6218-95-0
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motivacija za poučavanje ; rodne razlike ; budući predmetni nastavnici/e ; nastavnička profesija
(motivation for teaching ; gender differences ; future subject teachers ; teaching profession)
Sažetak
Nastavnička profesija u Europi obilježena je ozbiljnim nedostatkom nastavnika/ca, poteškoćama zadržavanja mlađih nastavnika/ca i značajnom rodnom neravnotežom u profesiji. Ovi čimbenici ukazuju na potrebu detaljnijeg istraživanja motivacije (bu¬dućih) nastavnika/ca, s naglaskom na rodnu perspektivu. Kada govorimo o rodnoj dimenziji nastavničke profesije, tri su teme u literaturi koje se najčešće problemati¬ziraju: važnost muških učitelja/nastavnika za razvoj dječaka, zatim važnost učiteljske profesije za žene, te povezanost statusa ove profesije s brojem muškaraca u njoj. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati rodne razlike u motivaciji za odabir nastavničke pro¬fesije i percepciju razloga zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju ovu profesiju. U istraživanju je sudjelovalo 279 studenata/ica završne godine studija predmetne nastave s različitih fakulteta u Zagrebu. Motivacija za odabir profesije ispitana je FIT-Choice upitnikom (Watt i Richardson, 2007), a percipirani razlozi zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju nastavničku profesiju ispitani su novokonstruiranim upitnikom. Kada je riječ o razlozima za odabir nastavničke profesije, rezultati su pokazali da su, neovisno o rodu, budući predmetni nastavnici/e prvenstveno motivirani intrinzičnim i društveno korisnim vrijednostima poučavanja. Rodne razlike dobivene su u važnosti utjecaja drugih ljudi na odabir profesije, zatim u obeshrabrivanju pri odabiru ove profesije te u odabiru nastavničke profesije kao karijere drugog izbora. Ovi rezultati ukazuju na veću važnost uloge društvenih čimbenika u odabiru nastavničke profesije kod muškaraca nego kod žena. Vezano uz percepciju razloga zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju ovu profesiju, nizak status nastavničke profesije percipiran je kao dominantni razlog demotivacije muškaraca, pri čemu žene i muškarci dijele slič¬no viđenje. Nadalje, percepcija nastavničke profesije kao „ženske profesije“ smatra se manje bitnim razlogom zbog kojeg muškarci ne odabiru nastavničku profesiju. No, rodne razlike ukazuju da su žene češće od muškaraca pretpostavljale da su muškarci demotivirani odabrati poučavanje jer je to ženska profesija. Implikacije ovih nalaza za obrazovne politike, poput potrebe uvođenja rodno osjetljivog obrazovanja i profesio¬nalnog usmjeravanja, također će se raspraviti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb