Pregled bibliografske jedinice broj: 1243954
Uloga gastronomije u razvoju turizma Like
Uloga gastronomije u razvoju turizma Like, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1243954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga gastronomije u razvoju turizma Like
(The role of gastronomy in the development of tourism
in Lika)
Autori
Šikić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
17.10
Godina
2022
Stranica
107
Mentor
Bunja, Đani
Ključne riječi
gastronomija ; gastronomski identitet ; gastro turist ; gastroturizam ; Lika ; baština ; autohton proizvod ; identitet
(gastronomy ; gastronomic identity ; gastro tourist ; gastrotourism ; Lika ; heritage ; autochthonous product ; identity)
Sažetak
Pojam gastronomija veže se za kuhanje i sve ono što se uz kuhanje veže. Ona se razlikuje ne samo među pojedinim zemljama nego i među regijama i gradovima. To je posljedica povijesnih okolnosti, zemljopisnog položaja i različitosti društava koji su razvijali razne gastronomske prakse. U novije vrijeme međunarodna kuhinja se pomiješala što je otežalo prepoznavanje izvornosti pojedinih jela. Upravo zato pojedini turisti putuju kako bi otkrili autentična jela u mjestima iz kojih potječu. Uz pomoć te različitosti prepoznajemo područja, budući da jela oslikavaju i mjesto i ljude za koje se mjesto veže. U panonskoj, dinarskoj te jadranskoj regiji razlikuju se načini pripreme raznih jela i njihova konzumacija, odabir namirnica pa samim time i različiti običaji proizašli iz tradicionalne prehrane. Povezanost gastronomije sa identitetom ugrožena je procesom globalizacije. Događa se da je sezonska hrana dostupna tijekom cijele godine što stvara sumnju o kvaliteti tih proizvoda kod kupaca. Javlja se i sve prisutniji trend McDonalizacije, gdje turisti uživaju u već poznatoj i nezdravoj hrani. Kod takvih turista javlja se neofobija hrane, odnosno strah od probavanja nove hrane. S druge strane, u Italiji se razvija trend „Slow Food“-a, koji potiče na konzumaciju zdrave i ekološki uzgojene hrane. Gastronomski turizam omogućuje destinaciji da se razvija održivo tako što nudi specijalitete lokalnih obrtnika te čuva i održava krajobraz. Potražnja za gastronomskim turizmom povećala se posljednjih deset godina i stalno je u porastu. Turistima omogućuje stvaranje novog iskustva samo kroz konzumaciju tradicionalnih proizvoda. Za razvoj ovog selektivnog oblika turizma potrebna je minimalna infrastruktura, organizacija, gostoprimstvo te dobar marketing. Gastroturisti obuhvaćaju sve dobne skupine, oba spola, osobe koje pokazuju interes sa obrazovanje i koje imaju različite prihode. Oni se također vraćaju u destinaciju ukoliko su stvorena dobra iskustva i doživljaji. Ključnu ulogu imaju autohtoni proizvodi, kojih u Lici ima u velikom broju. Posebno su značajni lički krumpir, basa, sir škripavac, rakija šljivovica i drugi. Neki od njih zaštićeni su oznakama kako bi se očuvali od zloupotrebe i prepoznali na tržištu. Autohtona lička jela nisu prepoznata od turista zbog nedovoljno dobre promocije i ulaganja u razvoja ovog oblika turizma. Dakle, turistima u Lici gastronomija nije glavni motiv dolaska u Liku, ali su sudjelovali u gastronomskim iskustvima koja su kod turista na kraju pozitivna. Gastronomska ponuda ima jako dobar potencijal da privuče veći broj turista u destinaciju, čime se ujedno i potvrđuje hipoteza istraživanja. Kako bi se navedeno ostvarilo potrebno je potaknuti veću proizvodnju autohtonih namirnica, obogatiti ponudu restorana takvim namirnicama i ulagati u dodatnu promociju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija