Pregled bibliografske jedinice broj: 1243352
Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti
Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 16 (2022), 77-97 doi:10.21857/mzvkptlv89 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1243352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za
zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o
očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih
bolesti
(The Risk of Academic Music Education for the
Health of Students; Music Students’ Education on
the Preservation of Health and the Prevention of
Professional Illnesses)
Autori
Nikolić, Lidija
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 16
(2022);
77-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
glazbeni pedagozi ; instrumentalisti ; pjevači ; prevencija tjelesnih i psihičkih bolesti ; psihofizičko zdravlje glazbenika ; zdravstvena edukacija
(music pedagogues ; instrumentalists ; singers ; prevention of physical and mental illnesses ; physical and mental health of musicians ; health education)
Sažetak
U radu je istražena rizičnost glazbenoga obrazovanja na visokoškolskoj razini za zdravlje studenata i uključenost primjerene zdravstvene edukacije studenata glazbe u programe studija na glazbenim akademijama u Republici Hrvatskoj. Rezultati suvremenih znanstvenih istraživanja pokazali su da su kod mladih glazbenika, koji su uključeni u specijalizirano glazbeno obrazovanje, od djetinjstva prisutne tjelesne i psihičke tegobe povezane s glazbenim izvođenjem, a najizraženije su na početku studija. Znatna prisutnost tjelesnih i psihičkih tegoba kod studenta i profesionalnih glazbenika pokazuje da je vrhunsko bavljenje glazbom rizično u odnosu na zdravlje glazbenika izvođača. Provedena analiza programa studija za glazbenike izvođače na glazbenim akademijama u Hrvatskoj (N = 51) pokazala je kako ne postoje kolegiji ni dosljednost u postavljenim ishodima učenja na drugim kolegijima studijskoga programa koji se odnose na zdravstvenu edukaciju. Visokoškolsko obrazovanje budućih glazbenih profesionalaca i glazbenih pedagoga u Hrvatskoj nije implementiralo potrebnu edukaciju za očuvanje psihofizičkoga zdravlja i sprečavanja profesionalnih bolesti. Ističe se potreba empirijskih istraživanja prisutnosti zdravstvenih problema i edukacije studenata o potencijalnim zdravstvenim rizicima te načinima traženja savjeta i pomoći. Rezultati ovoga istraživanja i predloženih empirijskih istraživanja među studentima glazbenicima mogli bi pomoći razvijanju svijesti o važnosti zdravstvene edukacije budućih profesionalnih glazbenika i glazbenih pedagoga te implementaciji sustavnoga obrazovanja za očuvanje psihofizičkoga zdravlja studenata na glazbenim akademijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus