Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1243352

Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti


Nikolić, Lidija
Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 16 (2022), 77-97 doi:10.21857/mzvkptlv89 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1243352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti
(The Risk of Academic Music Education for the Health of Students; Music Students’ Education on the Preservation of Health and the Prevention of Professional Illnesses)

Autori
Nikolić, Lidija

Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 16 (2022); 77-97

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
glazbeni pedagozi ; instrumentalisti ; pjevači ; prevencija tjelesnih i psihičkih bolesti ; psihofizičko zdravlje glazbenika ; zdravstvena edukacija
(music pedagogues ; instrumentalists ; singers ; prevention of physical and mental illnesses ; physical and mental health of musicians ; health education)

Sažetak
U radu je istražena rizičnost glazbenoga obrazovanja na visokoškolskoj razini za zdravlje studenata i uključenost primjerene zdravstvene edukacije studenata glazbe u programe studija na glazbenim akademijama u Republici Hrvatskoj. Rezultati suvremenih znanstvenih istraživanja pokazali su da su kod mladih glazbenika, koji su uključeni u specijalizirano glazbeno obrazovanje, od djetinjstva prisutne tjelesne i psihičke tegobe povezane s glazbenim izvođenjem, a najizraženije su na početku studija. Znatna prisutnost tjelesnih i psihičkih tegoba kod studenta i profesionalnih glazbenika pokazuje da je vrhunsko bavljenje glazbom rizično u odnosu na zdravlje glazbenika izvođača. Provedena analiza programa studija za glazbenike izvođače na glazbenim akademijama u Hrvatskoj (N = 51) pokazala je kako ne postoje kolegiji ni dosljednost u postavljenim ishodima učenja na drugim kolegijima studijskoga programa koji se odnose na zdravstvenu edukaciju. Visokoškolsko obrazovanje budućih glazbenih profesionalaca i glazbenih pedagoga u Hrvatskoj nije implementiralo potrebnu edukaciju za očuvanje psihofizičkoga zdravlja i sprečavanja profesionalnih bolesti. Ističe se potreba empirijskih istraživanja prisutnosti zdravstvenih problema i edukacije studenata o potencijalnim zdravstvenim rizicima te načinima traženja savjeta i pomoći. Rezultati ovoga istraživanja i predloženih empirijskih istraživanja među studentima glazbenicima mogli bi pomoći razvijanju svijesti o važnosti zdravstvene edukacije budućih profesionalnih glazbenika i glazbenih pedagoga te implementaciji sustavnoga obrazovanja za očuvanje psihofizičkoga zdravlja studenata na glazbenim akademijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Nikolić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Nikolić, Lidija
Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 16 (2022), 77-97 doi:10.21857/mzvkptlv89 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Nikolić, L. (2022) Rizičnost visokoškolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o očuvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 16, 77-97 doi:10.21857/mzvkptlv89.
@article{article, author = {Nikoli\'{c}, Lidija}, year = {2022}, pages = {77-97}, DOI = {10.21857/mzvkptlv89}, keywords = {glazbeni pedagozi, instrumentalisti, pjeva\v{c}i, prevencija tjelesnih i psihi\v{c}kih bolesti, psihofizi\v{c}ko zdravlje glazbenika, zdravstvena edukacija}, journal = {Radovi Zavoda za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki i umjetni\v{c}ki rad u Bjelovaru}, doi = {10.21857/mzvkptlv89}, volume = {16}, issn = {1846-9787}, title = {Rizi\v{c}nost visoko\v{s}kolskoga glazbenog obrazovanja za zdravlje studenata i edukacija studenata glazbe o o\v{c}uvanju zdravlja i prevenciji profesionalnih bolesti}, keyword = {glazbeni pedagozi, instrumentalisti, pjeva\v{c}i, prevencija tjelesnih i psihi\v{c}kih bolesti, psihofizi\v{c}ko zdravlje glazbenika, zdravstvena edukacija} }
@article{article, author = {Nikoli\'{c}, Lidija}, year = {2022}, pages = {77-97}, DOI = {10.21857/mzvkptlv89}, keywords = {music pedagogues, instrumentalists, singers, prevention of physical and mental illnesses, physical and mental health of musicians, health education}, journal = {Radovi Zavoda za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki i umjetni\v{c}ki rad u Bjelovaru}, doi = {10.21857/mzvkptlv89}, volume = {16}, issn = {1846-9787}, title = {The Risk of Academic Music Education for the Health of Students; Music Students’ Education on the Preservation of Health and the Prevention of Professional Illnesses}, keyword = {music pedagogues, instrumentalists, singers, prevention of physical and mental illnesses, physical and mental health of musicians, health education} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font