Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1243303

Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke


Kolarić, Alica
Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 2; 201-225 doi:10.30754/vbh.65.2.966 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1243303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke
(Adolescents' credibility judgments in the digital environment from the perspective of making informed decisions)

Autori
Kolarić, Alica

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 65 (2022), 2; 201-225

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescenti ; informacijska pismenost ; informirana odluka ; kredibilitet ; medijska pismenost
(adolescents ; credibility ; information literacy ; informed decision ; media literacy)

Sažetak
Rad donosi pregled dosadašnjih spoznaja o načinu na koji adolescenti procjenjuju kredibilitet informacija i izvora informacija te ih sagledava iz aspekta donošenja informiranih odluka. Radom se želi ukazati na važnost razvijanja vještina adolescenata za učinkovito vrednovanje informacija s obzirom na ulogu informacija u procesu donošenju informiranih odluka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja jedanaest odabranih objavljenih znanstvenih članaka koji se bave načinom na koji adolescenti procjenjuju kredibilitet informacija i izvora informacija. Adolescenti često nemaju dovoljno razvijene vještine za učinkovitu procjenu kredibiliteta informacija i izvora informacija. Iako u nekim slučajevima vode računa o glavnim aspektima kredibiliteta i primjenjuju odgovarajuće postupke potvrde kredibiliteta informacija, u pregledanim istraživanjima utvrđene su pojave koje mogu voditi lošim procjenama kredibiliteta i loše utjecati na proces donošenja informirane odluke. Programi za medijsko i informacijsko opismenjavanje trebaju se usmjeriti na razumijevanje svrhe vrednovanja informacija i razumijevanje procesa mišljenja te na razvoj sposobnosti kritičkog mišljenja adolescenata. Potrebno je provoditi daljnja istraživanja vrednovanja kredibiliteta među adolescentima usmjerena na posebne skupine korisnika te specifične kontekste stjecanja, vrednovanja i korištenja informacija. Dobivena saznanja usmjeravaju programe informacijskog opismenjavanja prema razumijevanju svrhe i procesa vrednovanja informacija te razvoju kritičnog mišljenja. Predložena daljnja istraživanja mogu dati rezultate koji će pomoći u osmišljavanju programa za medijsko i informacijsko opismenjavanje adolescenata. Rad ukazuje na važnost učinkovitog vrednovanja informacija u procesu donošenja informiranih odluka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Alica Kolarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.hkdrustvo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kolarić, Alica
Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 2; 201-225 doi:10.30754/vbh.65.2.966 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Kolarić, A. (2022) Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2), 201-225 doi:10.30754/vbh.65.2.966.
@article{article, author = {Kolari\'{c}, Alica}, year = {2022}, pages = {201-225}, DOI = {10.30754/vbh.65.2.966}, keywords = {adolescenti, informacijska pismenost, informirana odluka, kredibilitet, medijska pismenost}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.65.2.966}, volume = {65}, number = {2}, issn = {0507-1925}, title = {Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okru\v{z}enju iz aspekta informirane odluke}, keyword = {adolescenti, informacijska pismenost, informirana odluka, kredibilitet, medijska pismenost} }
@article{article, author = {Kolari\'{c}, Alica}, year = {2022}, pages = {201-225}, DOI = {10.30754/vbh.65.2.966}, keywords = {adolescents, credibility, information literacy, informed decision, media literacy}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.65.2.966}, volume = {65}, number = {2}, issn = {0507-1925}, title = {Adolescents' credibility judgments in the digital environment from the perspective of making informed decisions}, keyword = {adolescents, credibility, information literacy, informed decision, media literacy} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font