Pregled bibliografske jedinice broj: 1243303
Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke
Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom okruženju iz aspekta informirane odluke // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 2; 201-225 doi:10.30754/vbh.65.2.966 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1243303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adolescenti i vrednovanje kredibiliteta u digitalnom
okruženju iz aspekta informirane odluke
(Adolescents' credibility judgments in the digital
environment from the perspective of making
informed decisions)
Autori
Kolarić, Alica
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 65
(2022), 2;
201-225
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti ; informacijska pismenost ; informirana odluka ; kredibilitet ; medijska pismenost
(adolescents ; credibility ; information literacy ; informed decision ; media literacy)
Sažetak
Rad donosi pregled dosadašnjih spoznaja o načinu na koji adolescenti procjenjuju kredibilitet informacija i izvora informacija te ih sagledava iz aspekta donošenja informiranih odluka. Radom se želi ukazati na važnost razvijanja vještina adolescenata za učinkovito vrednovanje informacija s obzirom na ulogu informacija u procesu donošenju informiranih odluka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja jedanaest odabranih objavljenih znanstvenih članaka koji se bave načinom na koji adolescenti procjenjuju kredibilitet informacija i izvora informacija. Adolescenti često nemaju dovoljno razvijene vještine za učinkovitu procjenu kredibiliteta informacija i izvora informacija. Iako u nekim slučajevima vode računa o glavnim aspektima kredibiliteta i primjenjuju odgovarajuće postupke potvrde kredibiliteta informacija, u pregledanim istraživanjima utvrđene su pojave koje mogu voditi lošim procjenama kredibiliteta i loše utjecati na proces donošenja informirane odluke. Programi za medijsko i informacijsko opismenjavanje trebaju se usmjeriti na razumijevanje svrhe vrednovanja informacija i razumijevanje procesa mišljenja te na razvoj sposobnosti kritičkog mišljenja adolescenata. Potrebno je provoditi daljnja istraživanja vrednovanja kredibiliteta među adolescentima usmjerena na posebne skupine korisnika te specifične kontekste stjecanja, vrednovanja i korištenja informacija. Dobivena saznanja usmjeravaju programe informacijskog opismenjavanja prema razumijevanju svrhe i procesa vrednovanja informacija te razvoju kritičnog mišljenja. Predložena daljnja istraživanja mogu dati rezultate koji će pomoći u osmišljavanju programa za medijsko i informacijsko opismenjavanje adolescenata. Rad ukazuje na važnost učinkovitog vrednovanja informacija u procesu donošenja informiranih odluka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti