Pregled bibliografske jedinice broj: 1243266
Edukacija za poduzetništvo
Edukacija za poduzetništvo, 2022. (izvještaj).
CROSBI ID: 1243266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacija za poduzetništvo
(Education for entrepreneurship)
Autori
Has, Maja ; Oberman Peterka, Sunčica
Izvornik
Izvješće o malim i srednjim poduzećima u Hrvatskoj - 2021. : Mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj u uvjetima pandemije bolesti COVID-19
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj
Godina
2022
Ključne riječi
obrazovanje za poduzetništvo, obrazovanje za poduzetništvo u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske
(education for entrepreneurship, education for entrepreneurship in educational system of Croatia)
Sažetak
Statistički podaci o poduzetničkoj aktivnosti u Europi (promatrano kroz samozapošljavanje) već godinama navode na isti zaključak s obzirom na to da tek 37% Europljana odabire samozapošljavanje, dok je u SAD-u to izbor za više od 50% odraslih osoba. Djelomično se uzrok ovakve situacije u Europi može objasniti postojećim obrazovnim sustavima koji ne potiču na razvoj poduzetničke kulture i ne doprinose razvoju poduzetničkih vještina. Jedan od ključnih uzroka nepopunjavanja radnih mjesta u EU nesklad je između obrazovnih programa, te potreba tržišta rada. Stoga je Europski parlament 2015. godine usvojio Rezoluciju o promicanju poduzetništva mladih kroz obrazovanje i osposobljavanje u kojoj se posebno naglašava potreba za širim pristupom poduzetništvu. Uočeni problem da ‘Europa treba više poduzetnika’ potaknuo je niz istraživanja188 i rasprava koje su rezultirale policy dokumentima189 na razini Europskog parlamenta i Europske komisije fokusiranim na jačanje poduzetničkih kompetencija kroz obrazovne procese u zemljama članicama EU. U cilju razvoja poduzetničke kulture i poticanja inovativnosti i kreativnosti među mladima, poduzetničko obrazovanje postaje dio kurikuluma na svim razinama obrazovanja (primarna, sekundarna, tercijarna i obrazovanje odraslih) u sve više zemalja članica EU. U Akcijskom planu za poduzetništvo do 2020. godine (The Entrepreneurship Action Plan 2020), Europska komisija ističe kako „Europa treba više poduzetnika“190, a poduzetničko obrazovanje definira kao jedno od tri područja u kojima je potrebno hitno djelovanje. Akcijski plan je usmjeren na obrazovanje i osposobljavanje poduzetnika, stvaranje okruženja poticajnog za razvoj i napredovanje poduzetnika, isticanje pozitivnih poduzetničkih uzora te pružanje podrške ranjivim skupinama koje su nedovoljno zastupljene u poduzetničkim aktivnostima poput žena, starijih osoba, imigranata i mladih. Akcijskim planom se pozivaju države članice Europske unije da poduzetničko obrazovanje učine obveznim dijelom školskog obrazovanja čime se nastoje promijeniti kultura i stavovi europskih građana o poduzetništvu. Promocija poduzetničkog načina razmišljanja i djelovanja, te razvoj poduzetničkih kompetencija ključni su ciljevi velikog broja policy dokumenata Europske unije, a potvrda važnosti navedenog cilja očituje se i u prepoznavanju poduzetničke kompetencije kao jedne od osam ključnih životnih kompetencija. Poduzetnička kompetencija definira se kao kapacitet za iskorištavanje ideja i prilika i njihovu transformaciju u vrijednosti za druge. Temelji se na kreativnosti, kritičkom razmišljanju i rješavanju problema, preuzimanju inicijative, upornosti i sposobnosti timskog rada u planiranju i upravljanju projektima od kulturne, društvene i komercijalne vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek