Pregled bibliografske jedinice broj: 1243130
Poduzetne i snažne - prikaz djevojčica u suvremenim slikovnicama
Poduzetne i snažne - prikaz djevojčica u suvremenim slikovnicama // 11. međunarodna metodička konferencija "Promena paradigme u obrazovanju i nauci" / Ivanović, Josip ; Törteli Telek, Marta ; Vukov Raffai, Éva (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, Subotica, 2022. str. 185-193 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1243130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetne i snažne - prikaz djevojčica u suvremenim slikovnicama
(Active and Strong - Portrayal of Girls in Contemporary Picturebooks)
Autori
Živković Zebec, Vedrana ; Kanisek, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
11. međunarodna metodička konferencija "Promena paradigme u obrazovanju i nauci"
/ Ivanović, Josip ; Törteli Telek, Marta ; Vukov Raffai, Éva - Subotica : Sveučilište u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, Subotica, 2022, 185-193
ISBN
978-86-81960-20-2
Skup
11. Međunarodna metodička konferencija "Promena paradigme u obrazovanju i nauci"
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2022. - 04.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Slikovnica, rodna ravnopravnost, djetinjstvo, suvremena dječja književnosti
(Picturebook, Gender Equality, Childhood, Contemporary Children's Literature)
Sažetak
U demokratskom je društvu nužno razvijati rodnu ravnopravnost već od najranije dobi kako bi se vrijednosti zadobivene u djetinjstvu sačuvale tijekom cijelog života. Književnost može biti jedan od kanala usvajanja rodne ravnopravnosti jer suvremena dječja književnost korespondira i na tematskoj i na didaktičkoj razini s izvanknjiževnom stvarnošću tematizirajući društvene aktualnosti, ali i projicirajući sliku djetinjstva u skladu s prevladavajućim društvenim normama. Slikovnica kao književna vrsta s kojom se djeca prvo susreću nudi mogućnost usvajanja vrijednosti već od najranije dobi. U radu je na odabranom uzorku dječjih slikovnica koje pripadaju recentnom književnom stvaralaštvu te koje su u Hrvatskoj objavljene u razdoblju 2019.-2021, analizirano na koji su način prikazane djevojčice te kakve su edukativne vrijednosti slikovnica usmjerene ravnopravnosti spolova, prikazu likova djevojčica i njihovih osobina i vrlina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vedrana Živković
(autor)