Pregled bibliografske jedinice broj: 124296
Teorijsko - koncepcijske dileme u obrazovanju učitelja u kontekstu stvaranja "Europe znanja"
Teorijsko - koncepcijske dileme u obrazovanju učitelja u kontekstu stvaranja "Europe znanja" // The teacher of the 21.st.c.
Lahti: Pedagoški fakultet -Bitola, 2002. str. 1-7 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 124296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijsko - koncepcijske dileme u obrazovanju učitelja u kontekstu stvaranja "Europe znanja"
(Theoretical – conceptual Dilemmas in Teachers’ education in the Context of Creation of “ Europe of knowledge”)
Autori
Krstović, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
The teacher of the 21.st.c.
/ - Lahti : Pedagoški fakultet -Bitola, 2002, 1-7
Skup
International Pedagogical Meeting: The Teacher of the 21.st.c.
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija; Bitola, Sjeverna Makedonija, 23.07.2002. - 26.07.2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Obrazovanje učitelja; Učitelji; Učitelji kao kritički intelektualci; Visokoškolsko obrazovanje; Europa znanja; Kurikulum
(Teachers education; Elementary school teachers; Teachers as critical intellectuals; Higher education system; Europe of knowledge; Curriculum)
Sažetak
U radu autorica iznosi osnovne karakteristike suvremenog viđenja obrazovanja razrednih učitelja.Pri tom polazišta pronalazi u najznačajnijim europskim dokumentima (Bolonjska deklaracija, i dr.) kojima se donose osnovna načela i smjernice za konstituiranje « ; ; ; Europe znanja» ; ; ; .Bitna im je oznaka kvalitativno drugačiji odnos prema obrazovanju kao dijelu društvene strukture određujući ga unisono kao strateški najisplativiju investiciju u kreiranju kvalitetnijeg života u budućnosti.Posebno se pri tom pažnja poklanja « ; ; ; edukaciji edukatora» ; ; ; afirmiranjem suvremenog viđenja učiteljske profesije polazeći od određenja učitelja kao kritičkog intelektualca.Ta, konsenzusom prihvaćena postavka, ideja je vodilja u konstrukciji takvog modela obrazovanja učitelja koji će maksimalno funkcionirati kao oslonac za njegovo optimalno društveno, stručno i osobno djelovanje. Fundamentalne promjene koje se događaju posljednjeg desetljeća u cjelokupnim sustavima odgoja i obrazovanja u ujedinjenoj Europi pa tako i u obrazovanju učitelja ukazuju na smjer kojim valja krenuti.To se prije svega odnosi na određenje vrste visokog učilišta Zalažemo se za visokoškolsku instituciju koja će svojim značajem maksimalno korespondirati sa istovrsnim institucijama na europskom prostoru.Na taj način omogućiti će se ulazak u europski sustav visokoškolskog obrazovanja učitelja i prevladati postojeća izoliranost i netransparentnost. Istovremeno, suvremena organizacija osiguravati će instituciji međunarodnu prepoznatljivost (i usporedivost diploma ), što za posljedicu ima atraktivnost, konkurentnost, ali i mobilnost svih sudionika u procesu obrazovanja. Takav pristup ne isključuje sustav obrazovanja učitelja u koji će ugraditi posebnosti temeljene na nacionalnom identitetu i tradiciji. U tu svrhu jedan od prioritetnih zadataka svakako je izrada zajedničkog okvira kvalifikacija stručnjaka koji djeluju u bazičnom dijelu školskog sustava. U radu se ukazuje na određene koncepcijsko-teorijske probleme koje se označuju kao bitne pretpostavke za « ; ; ; unutarnju reformu» ; ; ; obrazovanja učitelja.Pri tom ideja vodilja bila nam je afirmacija novih aspekata složene uloge razrednih učitelja u suvremenim školskim sustavima.Na njima se temelji izrada strategija integrativnog obrazovanja kao nikad završenog procesa u kojem će se, uz maksimalno uvažavanje potrebe za stjecanjem temeljne profesionalne naobrazbe, voditi računa o tome da je dodiplomsko obrazovanje tek temelj kontinuiranog daljnjeg usavršavanja i osobnog razvoja svakog onog tko je odabrao časni poziv učitelja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija