Pregled bibliografske jedinice broj: 1242952
Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika
Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2022), 2; 27-52 doi:10.53577/oot.5.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1242952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja
nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika
(A research review of teachers’ attitudes,
behaviours and
knowledge of students with internalizing symptoms)
Autori
Petak, Ana ; Narić, Sanja ; Matković, Roberta
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5
(2022), 2;
27-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
internalizirani poremećaji, nastavnici, učenici, stavovi, ponašanja, znanja
(internalized disorders ; teachers ; students ; attitudes ; behaviours ; knowledge)
Sažetak
Manje od polovice učenika s poremećajem i/ili nekim simptomima poremećaja naposljetku primi adekvatnu podršku, što ukazuje na potrebu za univerzalnim sustavom probira mentalnog zdravlja u školama. Adekvatna reakcija nastavnika na internalizirane simptome učenika nerijetko je glavni poticaj za uključivanje učenika u tretman, stoga je važno istražiti čimbenike koji takvom ponašanju pridonose. Cilj rada je sažeti postojeća istraživanja ponašanja, stavova i znanja nastavnika o učenicima s internaliziranim simptomima i poremećajima. Obuhvatom publikacija objavljenih između 2005. i 2021. godine rad sažima spoznaje o ponašanjima, stavovima i znanjima nastavnika o internaliziranim simptomima i poremećajima te njihovoj ulozi u procesu probira na probleme mentalnog zdravlja učenika. Dostupna istraživanja pokazuju da su nastavnici bolji u detekciji eksternaliziranih nego internaliziranih poremećaja i/ ili simptoma, da navode nedostatno znanje te imaju pogrešna uvjerenja o uzrocima i tijeku poremećaja, što može dovesti do nerazumijevanja njihove ozbiljnosti te kasnog upućivanja na stručnu procjenu. Nužna su dodatna istraživanja u području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb