Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1242952

Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika


Petak, Ana; Narić, Sanja; Matković, Roberta
Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2022), 2; 27-52 doi:10.53577/oot.5.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1242952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika
(A research review of teachers’ attitudes, behaviours and knowledge of students with internalizing symptoms)

Autori
Petak, Ana ; Narić, Sanja ; Matković, Roberta

Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5 (2022), 2; 27-52

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
internalizirani poremećaji, nastavnici, učenici, stavovi, ponašanja, znanja
(internalized disorders ; teachers ; students ; attitudes ; behaviours ; knowledge)

Sažetak
Manje od polovice učenika s poremećajem i/ili nekim simptomima poremećaja naposljetku primi adekvatnu podršku, što ukazuje na potrebu za univerzalnim sustavom probira mentalnog zdravlja u školama. Adekvatna reakcija nastavnika na internalizirane simptome učenika nerijetko je glavni poticaj za uključivanje učenika u tretman, stoga je važno istražiti čimbenike koji takvom ponašanju pridonose. Cilj rada je sažeti postojeća istraživanja ponašanja, stavova i znanja nastavnika o učenicima s internaliziranim simptomima i poremećajima. Obuhvatom publikacija objavljenih između 2005. i 2021. godine rad sažima spoznaje o ponašanjima, stavovima i znanjima nastavnika o internaliziranim simptomima i poremećajima te njihovoj ulozi u procesu probira na probleme mentalnog zdravlja učenika. Dostupna istraživanja pokazuju da su nastavnici bolji u detekciji eksternaliziranih nego internaliziranih poremećaja i/ ili simptoma, da navode nedostatno znanje te imaju pogrešna uvjerenja o uzrocima i tijeku poremećaja, što može dovesti do nerazumijevanja njihove ozbiljnosti te kasnog upućivanja na stručnu procjenu. Nužna su dodatna istraživanja u području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Roberta Matković (autor)

Avatar Url Ana Petak (autor)

Avatar Url Sanja Narić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petak, Ana; Narić, Sanja; Matković, Roberta
Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2022), 2; 27-52 doi:10.53577/oot.5.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Petak, A., Narić, S. & Matković, R. (2022) Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika. Odgojno-obrazovne teme, 5 (2), 27-52 doi:10.53577/oot.5.2.2.
@article{article, author = {Petak, Ana and Nari\'{c}, Sanja and Matkovi\'{c}, Roberta}, year = {2022}, pages = {27-52}, DOI = {10.53577/oot.5.2.2}, keywords = {internalizirani poreme\'{c}aji, nastavnici, u\v{c}enici, stavovi, pona\v{s}anja, znanja}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, doi = {10.53577/oot.5.2.2}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2623-7911}, title = {Pregled istra\v{z}ivanja stavova, pona\v{s}anja i znanja nastavnika o internaliziranim poreme\'{c}ajima u\v{c}enika}, keyword = {internalizirani poreme\'{c}aji, nastavnici, u\v{c}enici, stavovi, pona\v{s}anja, znanja} }
@article{article, author = {Petak, Ana and Nari\'{c}, Sanja and Matkovi\'{c}, Roberta}, year = {2022}, pages = {27-52}, DOI = {10.53577/oot.5.2.2}, keywords = {internalized disorders, teachers, students, attitudes, behaviours, knowledge}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, doi = {10.53577/oot.5.2.2}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2623-7911}, title = {A research review of teachers’ attitudes, behaviours and knowledge of students with internalizing symptoms}, keyword = {internalized disorders, teachers, students, attitudes, behaviours, knowledge} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font