Pregled bibliografske jedinice broj: 1242947
Istraživanje korisničkih motivacija prilikom označavanja sadržaja na društvenim mrežama
Istraživanje korisničkih motivacija prilikom označavanja sadržaja na društvenim mrežama, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1242947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje korisničkih motivacija prilikom
označavanja sadržaja na društvenim mrežama
(Reaearch on user motivations for tagging content on
social networks)
Autori
Musulin, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
18.07
Godina
2016
Stranica
59
Mentor
Cupar, Drahomira
Ključne riječi
oznake ; društveno označavanje ; društvene mreže ; motivacija pri označavanju
(tags ; social tagging ; social indexing ; social networks ; motivation for tagging)
Sažetak
Razvoj Weba 2.0 omogućava korisnicima umrežavanje, objavljivanje blogova, dijeljenje različitih informacija te označavanje sadržaja kojeg postavljaju na mrežu. Oznake (tagovi) su slobodne forme koje stvaraju korisnici kako bi identificirali izvore za pretraživanje te ih kasnije lakše pronalazili. Oznake koje se dodjeljuju određenom dokumentu imaju više zadaća: identificirati o kome ili čemu je riječ, identificirati koja je to vrsta djela, identificirati tko je autor oznake, izraziti mišljenje autora oznaka o djelu te izraziti odnos autora oznaka prema djelu. Označavanje sadržaja ima svoje prednosti i nedostatke, a kao najveći nedostaci se navode nepostojanje nadzora rječnika, različite razine iskazivanja specifičnosti sadržaja, što je posljedica korisnikove subjektivnosti, predznanja, te njegovih potreba. Kao glavne prednosti se navode korištenje suvremenog i korisnicima bliskog nazivlja. Označavanjem sadržaja na društvenim mrežama razvija se fenomen društvenog označavanja, pod kojim se podrazumijeva organizacijska metoda, odnosno postupak organiziranja elektroničkih sadržaja koji čine korisnici tako da se ti sadržaji indeksiraju/kategoriziraju dodijeljenim ključnim riječima. U radu će se istražiti što motivira korisnike različitih dobnih skupina i profila prilikom označavanja sadržaja na društvenim mrežama, odnosno jesu li primarno motivirani opisom sadržaja, njegovom organizacijom ili češće koriste popularne oznake od opisnih. Sukladno tome, proveden je upitnik među korisnicima društvenih mreža, različitih profila i dobnih skupina, u periodu od 27.6.2016.-4.7.2016.godine. Obradom podataka dokazano je da su ispitanici najčešće motivirani prvenstveno opisom sadržaja ili izražavanjem mišljenja, dok je organizacijska komponenta pomalo zanemarena. Oznake se također često koriste kako bi se korisnici lakše povezali sa drugim korisnicima sličnih ili istih interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti