Pregled bibliografske jedinice broj: 1242924
Bibliografska i sadržajna obrada video igara
Bibliografska i sadržajna obrada video igara, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1242924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bibliografska i sadržajna obrada video igara
(Bibliographic description and subject indexing of
video games)
Autori
Turčinov, Stipe
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2017
Stranica
78
Mentor
Willer, Mirna ; Cupar, Drahomira
Ključne riječi
videoigre ; kataložni opis ; ISBD ; sadržajna obrada ; predmetnice ; katalogizacija ; shema metapodataka
(video games ; cataloging ; ISBD ; catalog description ; subject indexing ; subject headings ; metadata schema)
Sažetak
Zbog popularnosti građe videoigre se sve više pojavljuju u knjižničnim fondovima. Knjižnice moraju osmisliti pravilne načine poslovanja s tom vrstom građe, što uključuje njihovu selekciju i nabavu, bibliografsko i sadržajno obrađivanje, očuvanje i uporabu. Takve specijalne zbirke omogućavaju korisnicima uporabu, ali i provođenje raznih istraživanja ili informiranje pri vlastitoj nabavi. Većina istraživanja i projekata koji se trenutačno vode u svijetu najviše se koncentrira na očuvanje videoigara kao kulturnih objekata, no paralelno se za potrebe očuvanja također provode i istraživanja za pravilno opisivanje te vrste građe. Rezultati takvih istraživanja omogućili su osnovne elemente opisa koji odgovaraju potrebama krajnjeg korisnika. Kako ne postoji standardizirani kontrolirani rječnik kojim se koristi za sadržajnu obradu, tako se on trenutačno pokušava izraditi i usavršiti da bi se njime moglo koristiti unutar knjižnica, ali i drugih ustanova koje se bave sakupljanjem ili prodajom videoigara. Razlog je tomu taj što se svaka komercijalna stranica koja prodaje ili recenzira videoigre koristi vlastitim pojmovima za predmetnice koje nije moguće ujednačeno rabiti jer postoje prevelike razlike pri dodjeljivanju pojmova. Svrha je ovoga diplomskog rada prikazati elemente opisa videoigara i usporediti ih s elementima standarda ISBD te pokazati probleme koji se pojavljuju pri obrađivanju videoigara. Zbog toga su se analizirali bibliografski i sadržajni elementi na primjerima zapisa iz kataloga GKZD-a i KGZ-a te kataloga WorldCat, u navedenim se primjerima koristeći shemom metapodataka UW/SIMM. Glavna je pretpostavka pri ovoj analizi da će postojati razlike među primjerima i da će u svakom opisu unutar navedene sheme metapodataka nedostajati važni elementi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru