Pregled bibliografske jedinice broj: 1242915
Predmetno označivanje građe u osnovnoškolskoj knjižnici
Predmetno označivanje građe u osnovnoškolskoj knjižnici, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1242915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predmetno označivanje građe u osnovnoškolskoj
knjižnici
(Subject indexing in the primary school library)
Autori
Pavić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2016
Stranica
87
Mentor
Cupar, Drahomira
Ključne riječi
predmetni pristup informacijama ; školski knjižnični katalog ; istraživačko učenje ; sadržajno označivanje ; predmetno pretraživanje
(subject access to information ; school library catalogue ; inquiry learning ; subject indexing ; subject searching)
Sažetak
Rastom globalne mreže predmetni pristup informacijama postaje sve važniji. Istraživanja pokazuju kako korisnici pretražuju javno dostupne knjižnične kataloge pretežno tražeći dokumente prema njihovu sadržaju. Školski knjižnični katalozi također se osuvremenjuju pa škole koje koriste knjižnične softvere svoje kataloge također mogu ponuditi korisnicima online. Pretraživanje po predmetu tj. sadržaju dokumenta vrlo je korisno u slučaju da korisnik ne zna bitne podatke o samoj publikaciji kao što su autor i naslov, a naročito korisno može biti u različitim istraživanjima koje učenici u školi vrše na temelju neke zadane teme tj. u istraživačkom učenju na kojem se temelji suvremena nastava. U ovom radu izvršena su dva istraživanja od kojih prvo s učenicima petog razreda osnovne škole unutar fokusne grupe, a drugo sa školskim knjižničarima. Istraživanjima su ispitani stavovi učenika i knjižničara o predmetnom označivanju i pretraživanju, uspoređeni su učenički prijedlozi za sadržajno označivanje sa stanjem u katalozima knjižničnih sustava Crolist, Zaki i MetelWin te analizirani učenički prijedlozi za sadržajno označivanje. Svrha je ovog rada upozoriti na važnost predmetnog tj. sadržajnog označivanja u suvremenoj školskoj knjižnici te na njegovo obogaćivanje iskorištavanjem mogućnosti učeničkog sudjelovanja pri kreiranju sadržajnih oznaka i primjenom tehnoloških mogućnosti koje danas stoje na raspolaganju kako bi se pridonijelo lakšem, bržem i svrsishodnijem snalaženju učenika i samih knjižničara pri odabiru literature prema traženom predmetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti