Pregled bibliografske jedinice broj: 1242847
Kvintilijanovi principi odgoja i obrazovanja rimskih govornika
Kvintilijanovi principi odgoja i obrazovanja rimskih govornika // Godišnjak Udruženja BATHINVS ACTA ILLYRICA, (2022), 6; 61-84 doi:10.54524/2490-3930.2022.61 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1242847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvintilijanovi principi odgoja i obrazovanja rimskih
govornika
(Quintilian’s principles of education of Roman
orators)
Autori
Mazur, Tamara
Izvornik
Godišnjak Udruženja BATHINVS ACTA ILLYRICA (2744-1318)
(2022), 6;
61-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Kvintilijan, retorika, rimsko govorništvo, odgoj i obrazovanje govornika, principi odgoja i obrazovanja, pedagoški optimizam, društvene vrijednosti
(Quintilian, rhetoric, Roman oratory, education of orators, principles of education, pedagogical optimism, social values)
Sažetak
Društvene se vrijednosti, a tako i stanje društva određenog vremena, optimalno ogledaju u sadržajima i načinima odgoja i obrazovanja novih naraštaja. Kada su u pitanju rimski odgoj i obrazovanje, Marko Fabije Kvintilijan pripada među one koji su u središte odgoja i obrazovanja postavili društveni ideal i sve drugo njemu podredili. Osim radom kao učitelj retorike u 1. st. po. Kr., istaknuo se i teoretiziranjem o odgoju i obrazovanju govornika i davanjem primjera za uporabu u praksi. Upravo je Kvintilijan prihvatio zadaću koja mu je na neki način nametnuta – napisati djelo na temelju višegodišnjeg iskustva – kako odgojiti savršena govornika. Institutio oratoria jest potpuno sačuvano djelo koje određuje etape i metode ovladavanja govorničkim umijećem od najranije dobi djeteta. Koliko se zna, to je jedino takvo sačuvano sustavno antičko pedagoško promišljanje. Ovim se radom nastoje koncizno prikazati principi koje je Kvintilijan držao temeljnima u odgoju i obrazovanju i koji kao „rezultat“ imaju savršenog rimskog govornika. Iskazivanje principa učinjeno je analiziranjem povijesnih izvora te komparacijom sa suvremenim pedagoškim konceptima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)