Pregled bibliografske jedinice broj: 124273
Upotreba kredit skoring modela za ocjenjivanje kreditne sposobnosti malih poduzetnika
Upotreba kredit skoring modela za ocjenjivanje kreditne sposobnosti malih poduzetnika // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 54 (2003), 7/8; 565-580 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 124273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba kredit skoring modela za ocjenjivanje kreditne sposobnosti malih poduzetnika
(The Usage of Credit Scoring Model for Evaluation of Credit Worthiness of Small Entrepreneurs)
Autori
Bohaček, Zoran ; Šarlija, Nataša ; Benšić, Mirta
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 54
(2003), 7/8;
565-580
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kreditni scoring; kreditna sposobnost; logistička regresija; krediti malim poduzetnicima
(credit scoring; credit worthiness; logistic regression; small business loans)
Sažetak
Kreditni skoring je proces kojim se određuje koliko je vjerojatno da klijent kasni u otplatama rata kredita (Hand, Henley, 1997). Iako u Hrvatskoj postoje pravila i procedure ocjenjivanja kreditne sposobnosti klijenata, ipak konačna odluka o odobravanju odnosno odbijanju kreditnog zahtjeva počiva na subjektivnoj ocjeni kreditnih referenata odnosno kreditnih odbora svake banke. Stoga ovaj rad ima dva cilja: (i) kreirati kredit skoring model koji pokazuje značajne varijable za otplatu kredita malih poduzetnika za konkretnu financijsku instituciju ; (ii) usporediti odluke donešene primjenom subjektivne ocjene kreditnih referenta s odlukama donešenim primjenom kredit skoring modela za konkretnu financijsku instituciju. Uzorak podataka sastojao se od 200 kredita koje je malim poduzetnicima odobrila jedna štedno-kreditna zadruga u Hrvatskoj. Za izgradnju modela upotrijebljena je logistička regresija budući da je većina varijabli kategorijalna. Rezultati pokazuju da značajne varijable u modelu obuhvaćaju slijedeće grupe varijabli: poduzetnička ideja, plan rasta poduzeća, marketinški plan, karakteristike poduzetnika i poduzeća te karakteristike kreditnog programa. Istraživanje provedno na podacima spomenute štedno-kreditne zadruge je potvrdilo da su odluke donešene upotrebom kredit skoring modela preciznije od onih donešenih subjektivnom ocjenom kreditnih referenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRIS International
- CAB Abstracts
- Geobase
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)