Pregled bibliografske jedinice broj: 1242642
INFRARED NA AMBALAŽI: ELEMENT ZAŠTITE ILI PROMOCIJE PROIZVODA
INFRARED NA AMBALAŽI: ELEMENT ZAŠTITE ILI PROMOCIJE PROIZVODA // Zbornik sažetaka Printing & Design 2021 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2021. str. 1-1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1242642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INFRARED NA AMBALAŽI: ELEMENT ZAŠTITE ILI PROMOCIJE
PROIZVODA
(INFRARED ON PACKAGING: AN ELEMENT OF THE PROTECTION
OR THE PROMOTION OF THE PRODUCT)
Autori
Jurečić, Denis ; Bratić, Diana ; Pasanec Preprotić, Suzana ; Marošević Dolovski, Ana ; Hajdek, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka Printing & Design 2021
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2021, 1-1
Skup
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2021
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.06.2021. - 10.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ambalaža ; zaštita ; promocija ; informacijski sustav ; infraredizajn
(packaging ; protection ; promotion ; information system ; Infraredesign)
Sažetak
Informacijski sustav na ambalaži dinamična je pojava koja se u biti zasniva na dvjema suprotnim varijablama koje vode potrebi optimalizacije. To su zakonske norme koje proizvođač mora poštovati u smislu obveznih informacija, npr. onih o štetnosti pušenja, opasnosti od otrova, navođenju bar kôda i dr., za koje je predviđen veći dio površine na ambalaži, a na ostaloj je površini ambalaže potrebno uskladiti grafičke, zaštitne i dizajnerske elemente kako bi se ostvarilo jasno i prepoznatljivo rješenje zapakiranog proizvoda. Grafički opremiti ambalažu znači dati joj informatički, estetski i zaštitni kôd. Pogreške u informacijskom dijelu mogu imati kobne posljedice za korisnika ili cijelu okolinu. Preizražajna ili slaba komunikacijska svojstva ambalaže mogu isključiti proizvod iz tržišne linije istovrsnih proizvoda. Estetski dojam također ima svoj učinak. Nije logično da, primjerice, ambalaža kozmetičkih proizvoda bude neestetska a da ambalaža lijekova obiluje mnoštvom dopadljivih boja i različitih fontova. Nužno je da onaj tko dizajnira ambalažu učini poruku privlačnijom kako bi onaj kome je namijenjena obratio pažnju na nju. Grafički dizajner mora poruku učiniti čitljivom i razumljivom kako bi je primatelj mogao uočiti i primiti, mora je učiniti jasnom i razgovijetnom kako bi je kupci razumjeli i, na kraju, mora je tako oblikovati da ona na željeni način može djelovati na potencijalnog kupca. Zbog toga se predlaže sustavno uvođenje i upotreba novih inovativnih rješenja poput infraredizajna koji još nisu masovni u tehnologiji ambalaže, a koji imaju dvostruku vrijednost zaštite i promocije upakiranog proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Profili:
Diana Bratić
(autor)
Ana Marošević Dolovski
(autor)
Krunoslav Hajdek
(autor)
Suzana Pasanec Preprotić
(autor)
Denis Jurečić
(autor)